söndag, juli 31, 2011

Söndagssvep, 31 juli 2011


Söndag igen...



Sötaste leksaken kommer från Roulapic. Hur söt är den inte!


Ashley Olsen har tillsammans med systern designat några väskor, såsom denna ryggsäck av krokodilskinn. Priset? Ringa $39,000, cirka 250 000 svenska riksdaler. Ett riktigt, ehum, fynd!


Handgjorda handskar från England hittar man hos Southcombe Gloves. Jag gillar de pastellfärgade!


ASOS kör med fri frakt över hela världen. Hittar man inte kläder kan man hitta smink. Mitt tips är att köpa i pund för tillfället, då blir det mest valuta för pengarna.


Pantone säger att rätta färgen 2011 är "Honeysuckle", en härligt rosa färg. Det kan man ju fira med en snygg rosa mugg, finns bland annat hos Grandpa.


Snyggaste tygväskan finns här.


På bloggen Oh Happy Day skriver Jordan om sitt och sin familjs liv som amerikaner i Paris.


Från IKEAs blogg Livet Hemma kommer tipset om Enudden hängare som man hänger på dörren. Det tipset kan jag verkligen skriva under på, vi har såna hängar på sovrumsdörrarna, badrumsdörren och ytterdörren. Verkligen smidigt och bra!


Idag är förresten sista dagen att beställa om man vill shoppa loss för 50% hos SMÄM och hennes fina tryck!


Är man trött på att skicka vanliga vykort kan man nu skicka egna kort från Posten. 15 sek kostar det och då ingår porto till hela världen. Väldigt smart om man har vänner och familj utomlands!


Över en vecka har gått sedan attackerna i Norge. Norrmännen visar enormt mod och kärlek och jag tycker Oslove säger allt. Den här artikeln sammanfattar det bra.


Ha en underbar dag!

11 kommentarer:

Lotta sa...

Dina svep är som godis, vill ha mer! Tack tack för att du kikar runt, tipsar och sätter ihop det så fint.

Ha en härlig söndag!

Marie sa...

Lotta - kul att det uppskattas! :)

storasyster sa...

ASOS ska jag kolla in... OM jag har tid. Hur länge har de fri frakt? Dörrkrokar är en bra uppfinning, men man kanske skulle skaffa flera! Visst är det kul att få vykort från posten.se, där man laddar upp egna foton o skickar iväg som kort!! Tack för kortet vi fick på godingen!! Ja... Norge, vad ska man säga... Stackars alla som är drabbade!! Jag fattar inte riktigt att det så ofta är sönsvep på din blogg... Vart tar alla andra dagar vägen?????

Marie sa...

Storasyster - de har haft fri frakt ett tag nu så jag vet inte hur länge de fortsätter med det! Dina veckor kanske är fulla av söndagar! :D

ullis sa...

Vi har haft en underbar söndag. Sol, fast de sa mulet. Badat, vet inte hur många gånger. Paddlat kanadensare i ån. Såg en Häger på väldigt nära håll, flög upp precis framför oss. En stor fisk blev rädd för oss och hoppade mot kanadensaren, kunde ha blivit lunch. Hoppas du också haft det underbart.

Anna, Fair and True sa...

Håller precis på att beställa från Oii design - tror det var du som tipsade om dem!

Jenny sa...

Tack Marie! Ha en bra ny vecka också!

Marie sa...

Ullis - det låter som en härlig dag! :)

Anna - haha, jag beställde också från dom igår, sista rea-dagen!:)

Jenny - tack detsamma!

Sofia sa...

ntligen Söndagssvep igen! =) Oh happy day var ett knaontips och fantasipriset på Olsensystrarnas väskor var skrattretande och får en att undra om hybris slagit till big time.

Hoppas du får en bra start på nya veckan!

Maria sa...

Hej Marie! Jag har följt din blogg länge och aldrig kommenterat förut - men du har en härlig blogg och man blir alltid lika glad när du skrivit något :) uppskattar särskilt dina trend- och shoppingtips, det var tack vare dig som jag hittade till bl.a Dorothy Perkins och Asos!

Ha en skön fortsättning på sommaren!

Marie sa...

Sofia - tack detsamma! :)

Maria - åh vad glad jag blev av din kommentar! Det betyder jättemycket att få höra, tack tack! :)Hoppas du också får en skön sommar!