torsdag, augusti 31, 2006

Första dagen i England

Det regnar i England. Det har det gjort hela dan. Först riktigt ösregn, vilket jag bara vägrar gå ut i, så när det slutade att regna skyndade jag mig ut... Och vad händer då? Jo, det börjar regna. Inte sånt där ösregn, och inte ens riktigt regn, utan bara små, små pisstänk, men som blir väääldigt många efter ett tag. Och eftersom det är såna små pisstänk, så tar man inte upp paraplyet, utan tänker att det ju snart går över... vilket det inte gör, och när man inser det är det försent att ta upp paraplyet eftersom man redan då är blöt. Kontentan? Gå inte ut om det finns en risk att det ska börja regna! (Vílket betyder att man i så fall aldrig skulle kunna gå ut i England... så min slutsats kanske inte funkar i alla fall, men säkerligen i några fall... det tror jag absolut.)

Förresten, inte nog med att de kör på fel sida av vägen i England, även nyckelhålen vrids åt fel håll. Hur dumt är det på en skala? Och hur dumt är det att jag fortfarande inte fattar, utan fortsätter att vrida åt rätt håll... stupid.

På tal om stupid, idag när jag var och handlade, så sa kassörskan:
- Dojudnidanihilpwitdapakking?
- Eeehh, sorry?
- Do you need any help with the packing?
Vad svarar man på det? Ja, kan du hjälpa mig att packa mitt duschdraperi, tidning, strumpbyxor och te? Det skulle ju vara jättebra, eftersom jag inte har en aaaaning om hur man packar själv. Jävla lata engelsmän. Stupid.

Lämnade också in mitt CV hos Mothercare. Japp, stämmer, det är en affär där man kan köpa allt som har att göra med graviditet och, tja, modervård helt enkelt. Hursa? Om jag kände mig malplacerad när jag gick in där? Nej, varför i hela fridens namn tror ni det... :)

Inga kommentarer: