torsdag, september 21, 2006

Håll i er nu... Det är varmt i England! Nu snackar vi inte lite småljummen höst, nej, sommaren har kommit tillbaka. Just nu är det 27 grader i skuggan, och sol! Visserligen lite vind också, men det är varmt som sjutton. Härligt, härligt! Det är bara och lägga sig och steka vid playan igen då.

Har lagt upp mitt CV på Monster UK, i hopp om att finna lite seriösa arbetsgivare, inte bara idioter. Så idag ringde det (på mobilen, vilket kommer kosta mig skjortan!) och en kvinna började babbla om att dom ville interjuva mig för ett jobb. Såsom jag fattade det, skulle jag på nåt sätt vara mellanhand för Karen Millen och M&S bland annat, för återförsäljare i Rumänien, Frankrike och Marocko. Jag skulle alltså snacka franska... i telefon.

"Oui, d'accord, je... mean, non... je pense que... non... Hmm, d'accord, dix blousons en rouge... rosse... eeehh... pink!"

Skulle inte tro det va.

Och så är intervjun i Blackburn, och om jobbet är där... ja, då är det ju inte direkt så bra. Merde.

På tal om ingenting. Var på Waitrose (typ som ICA) och handlade mat i söndags. Hittade inte äggen, så gick och frågade vid charkdisken. Som vanligt i England så räcker det inte att peka och beskriva vart äggen är, utan de måste följa med och visa, som om jag vore en tolvåring (antar att engelsmännen tycker det är polite att göra så). Snacka om att jag blev chockad när kvinnan (well, tjejen) kommer ut från charkdisken och trippar på höga klackar och i snäv kjol... i en mataffär! Oh my God. Engelskorna måste tro att det är okej att ha högklackat till vad som helst, men det är det inte!

Länge leve fransyskorna; de må inte ha en aning om vad artighet är, men de kan iallafall bära upp klackar med bravur.

Basta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Packar bikinin o dra över till dig direkt minisis!! Be Mr M chartra över ett plan till mig.
Boka frissan till kvällen, jag vill ha lagda lockar och röda läppar. Så hoppas jag att du har gjort lite nice smycken, liknande Jennifer Meyers, som jag kan ha till kvällens klänning som kommer ifrån Vera Wangs senaste kollection. See you soon!
/Sis A

//Ser du hut mkt jag snappat upp ;) jag har tom lagt in nåt engelskt ord hehe så nu är jag lika modemetveten som du, I guess//

Miss Marie sa...

Jag vet, du är jätteduktigt, syster yster!