måndag, december 25, 2006

Jul och sånt dära...

Glad mellandagsrea! Jajamänsan, för det är det som gäller nu! Fast jag får vänta ett tag på min rea; imorrn bär det av till England igen och sen börjar jag jobba på onsdag, så rean får vänta på mig till helgen. Det har varit en fullspäckad vecka innan jul, alla måste ju hinna träffas och kramas om när man är hemma. Mellansis kom upp en sväng mitt i veckan, så familjejulaftonen var den tjugoandra, så därför är vi en mindre på det obligatoriska julkortet framför farmors (mycket fint pyntade) julgran på julafton. Tycker nog att Sis A och jag posar så det räcker och blir över! :)


I vår familj måste man rimma på alla paket vi ger varandra. Jag är typ världssämst på att rimma, men, jag försöker iallafall! Bästa rimmet i år kom från Sis A:

Du läser ju en o annan skvallertidning

Men jag vet inte om det blir så mycket allmänbildning?

Du kanske borde bli journalist

Eller Brittans nya stylist?

Du vet iallafall vad som är inne,

Och vilken färg man ska ha på sitt linne.

Jag tänkte nästan köpa dig en gloria,

Så att du blir lite lik Eva Longoria.

Men då hade du väl börjat gny,

För det kanske blir lite corny.

Det är svårt att köpa kläder,

Som ska passa i alla Englands väder.

Jag hoppas att denna ska passa

När du ut ska tassa

Kanske en promenad i Blackpool

Du kommer se damigt elegant ut, trés cool.

Jag antar att ni alla kan gissa vad det var!

Nej, nu är det dags att njuta av sista tiden hemma. Ha det bra allihopa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi va söta vi är. Ängeln o djävulen. Svart o vit!!
Du o jag är bäst!! Hoppas resan hem gick bra!! Pöss /Sis A

Tiger sa...

va fiiina ni e! =)