torsdag, februari 15, 2007

Sommar och sol! Ja, jag längtar! Eller iallafall efter lite vår, det är väl inte för mycket begärt?

Våren ligger nog i luften här i England, idag var det 12 grader varmt, utan att solen hjälpte till. Jag har börjat göra vårsmycken, så jag puttar på våren så mycket jag bara kan. Jag kan också meddela att idag var solen uppe i Sverige 5 minuter och 10 sekunder mer än under gårdagen, så jag tror nog att det går åt rätt håll även för er därhemma.

Och även fast det inte är sommar än, så är det sommar i mitt hjärta!

Tärnan har fått ungar
och dyker i min vik,

ur alla gröna dungar
hörs finkarnas musik

och se, så många blommor
som redan slagit ut på ängen!

Gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe jo här hade vi ju nästan plusgrader idag. Snön ligger vit o fin på taken, endast jag o tomten är vaken. och eftersom alla affärer har slutat sälja vinterdojor o min är trasiga så... ja lite vår hade inte skadat :D
/Sis A