söndag, mars 25, 2007

Dagar som dessa...


Vi hade en underbar dag igår, solsken hela tiden. Visserligen jobbade jag på förmiddagen, men resten av dagen var perfekt. Solskenet verkar hålla i sig idag också, så vi ska snart bege oss ut.


Det är såna här dagar som jag önskade att jag var i Sverige, att kunna ta en cykeltur upp till mormor, skvallra lite och fika och sen cykla hem i skymningen. För att kunna cykla på en mysig liten väg i England så måste jag först ta mig igenom helvetestrafiken i Preston, på de trådtunna cykelbanorna som försvinner vid varje korsning och rondell och som alltid får mig att undra vad sjutton jag ska göra nu? Hoppa av cykeln och gå eller huvudlöst cykla vidare mot en säker död i rondellen? Hmmm, tricky... Jag föredrar att färdas på fot eller i bil i England!


Vacker solnedgång över marinan utanför vår lägenhet.





Ha en bra dag!

Inga kommentarer: