onsdag, maj 30, 2007

Angående inlägget nedan...

... jag är en akademiker (har banne mig skrivit c-uppsats!), så jag borde ha lärt mig att inte använda ! efter varje mening. Ibland blir jag dock bara så upphetsad att jag verkligen måste understryka det!!! (Det är inte ofta som jag till och med använder 3 !.)

Jag är inte så perky som mina !!! kanske låter påskina. Har en djävulusisk (jag har gillat det ordet ända sedan min svensklärare i nian använde det jämt och ständigt) förkylning, så idag är det säng-soffa-säng som hägrar (med diverse stopp vid datorn). Jag har snutit mig så ofta att slemhinnorna i näsan är ömma. Om ni ville veta det alltså. Om ni inte ville det så får ni banne mig skylla er själv, för ingen har tvingat er att läsa! Sådetså.

Ibland händer dock bra saker; igår efter jobbet så åkte jag till affären för att handla näsdukar och nässpray (yippie). Affären närmast oss kan närmast liknas vid Willys, fast med engelsk personal (dvs grymt inkompetent), och det är alltid långa köer där, eftersom personalen är så seg. Igårkväll stod jag så där yr med mina näsdukar, i en oändlig kö, med typ fem barnfamiljers veckohandling framför mig, när jag helt plötsligt tror mig se en ledig kassa. Fattar ni! En ledig kassa. Jag tittar en gång till i smyg, så att ingen annan ska märka att det kanske finns en ledig kassa, och... den lyser öppen, killen bakom kassan ser uttråkad ut... den måste vara öppen! Snabbt som ögat tar jag mig ur kön och småspringer snorandes till kassan, och mycket riktigt så är den öppen! Sådana saker händer bara andra, på film typ, och jag var så tacksam att jag höll på att kyssa kassakillen (fast jag inte tror att han skulle ha uppskattat en snorig kyss från en tokig tant med röd näsa).

Som ni kanske märker så har jag inget viktigt att berätta. Tänkte bara att jag skulle uppta er tid med någonting oviktigt. Toddiloo.

3 kommentarer:

Tiger sa...

jag gillade ditt oviktiga inlägg, fastän min tid just nu är dyrbar! (deadline på en ergonomisk riskanalys på arbetsplats.- skoooj)

Miss Marie sa...

study on, dear friend, study on... :) lycka till!

Akira ♥ sa...

Hehe jag gillade oxå inlägget. Lite vardag sådär... :) krya på dig