torsdag, juli 19, 2007

"Harry was dead"

Dagens roliga:

Chris Moyles är DJ på BBC Radio 1. Han är känd för att vara en practical joker, ha det i åtanke.

Ni kanske vet att Harry Potter and the Deathly Hollows släpps snart, och att det har varit mycket hysch-pysch angående vem som dör och vem som lever och vad som händer i den sista boken? Idag på Chris Moyles show så ringde han upp en man i en bokaffär, och han övertalade denne att hämta en av böckerna på lagret och läsa sista stycket i boken...
"..Ron ran over to him and kneeled beside him. But it was too late. Harry was dead."

Varken jag eller Engelsmannen trodde våra öron! Hade Chris Moyles verkligen berättat slutet för Harry Potter, inför miljontals lyssnare på bästa sändningstid?

Självklart hade han inte det, men det berättade han inte förrän tusentals lyssnare hade ringt, mejlat och messat honom att han var dum i huvudet. Han pratade med en gråtande kvinna live, som var så ledsen för hon hade ju verkligen sett fram mot slutet, och nu var ju Harry död! Även när de berättat för henne att det var ett skämt, kunde hon inte sluta gråta. Jag tror att hon var upprörd bara av tanken att Harry kanske dör. Stackare.

Jag älskar practical jokes, när dom inte är mot mig! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, älskar Chris Moyles!! Engelska radiopratare är såå otroligt mycket roligare än svenska. Tycker iallafall jag...
:-)
//Katarina

Miss Marie sa...

jag håller fullständigt med! :)

Tiger sa...

Jag gillar också att skoja till det! Tydligen är inte östersundarna lika skojfriska! Se min blogg. Tror du jag vågar gå ut ikväll? ;)