onsdag, juli 25, 2007

Packa

Aj då. Jag håller på att försöka organisera mina saker såhär en vecka innan jag ska tillbaka till Svedala, och låt mig säga att det går sisådär. Det är en massa saker att hålla reda på och jag försöker organisera det så att jag lägger det i olika högar; en som ska med mig hem nu, en som Engelsmannen kan ta med när han kommer och hälsar på i augusti, en som Engelsmannen kan ta med när han hälsar på mig i Frankrike och så en som helt enkelt får stanna kvar i England.



Man kan ju exempelvis undra hur mycket jag kommer att använda mina svarta och leopardprickiga peep toe pumps i Sverige eller Frankrike? Antagligen inte så mycket, men de är ju så söta bara att titta på! Engelsmännen är ganska petiga med vad man får bära på kontoren, så inga jeans får komma in där! Lite småjobbigt, eftersom min studentutstyrsel var jeans och tröjor (säga vad man vill om svenska studenter, men särskilt glamorösa är vi inte!), så det blev en del blusar inköpta (tur att man kan hitta billiga på Primark!) och de får såklart stanna kvar här. Förhoppningsvis behöver jag aldrig bära dom igen! :)

Och mina väskor... suck. Det är synd att de har begränsat till att man bara får ha en väska som handbaggage, för just nu skulle jag vilja ha en sisådär fem stycken, i varierande storlekar. Vi får se vilka som får plats i resväskan.

Har de förresten några regler för hur många jackor man får ha på sig? Kavaj, storkofta och jacka skulle kanske funka? Och så två skor på varje fot, fem mössor på huvudet, tre sjalar runt halsen... Hmm, något att tänka på!

3 kommentarer:

Akira ♥ sa...

Mmm tur att sommaren är sval i år sis, så du kan pälsa på dig!! Jag längtar efter dig!

Mildamakter sa...

Ta på dig så mycket du bara kan...du kan ju alltid skylla på den usla sommaren ;o)

Miss Marie sa...

Det får nog bli så, så om någon ser en väääldigt välklädd människa på Köpenhamns flygplats så är det antagligen jag! :)