fredag, oktober 19, 2007

Sport, sport, sport!

Helgen kommer att bli sportig! Ja, inte for min del alltså, jag kommer bara ligga i soffan och titta på andra människor svettas. På lördag är det vm-final i rugby och England spelar mot Sydafrika. Senast de spelade mot varandra, var för drygt en månad sen och England förlorade med 0 poäng mot 36. Brakförlust tror jag det kallas. Jag såg den matchen på ett hotellrum i Paris, väntandes på att Engelsmannen skulle ta sig från flygplatsen, och förfasades över Englands urusla spel. Men nu har det blivit andra bullar, och hela England laddar inför morgondagens match. Jonny Wilkinsons vaxstaty från Madame Tussauds har till och med ställts på en pelare mitt på Trafalgar Square, alldeles framför Nelson. Då är man stor. Frågan är nu om alla fans lyckas komma till Stade de France i tid, eftersom franska tåg, metro- och bussförare strejkar idag. Varför de strejkar? Jag har ingen aning. De är fransmän.

Och på söndag kan
Lewis Hamilton bli världsmstare i Formel 1. Jag håller alla tummar jag kan. Några lillfingrar hålls också för Kimi Räikkönen. Vi vikingar måste ju hålla ihop.

1 kommentar:

-:♠ TTG ♠:- sa...

Hej Marie. Hoppas allt e gött.

PS: Du är nu taggad på http://respektera.blogspot.com/2007/10/jag-r-taggad.html ..

Så nu är det bara att komma med lite sanningar,, ;D