onsdag, oktober 31, 2007

Turister

20 kommentarer:

Miss Marie sa...

I Liverpool aker de har abackena runt med turister. Vad ni inte ser pa bilden ar att baten har hjul sa den kan aka upp ur vattnet och guida dom runt pa gatorna ocksa. Ganska smart, tycker jag! :)

Cattis sa...

vad häftigt. Tänkte just fråga om det var en båt eller en buss. men det är en combo alltså ;-)

Anna-Eva sa...

Trodde inte det fanns turister i Liverpool :)

Anonym sa...

Å, är det en duck boat? Kommer ihåg dem från när jag var där, men jag tror aldrig jag såg nån i vattnet. :)

Wickans värld sa...

Tyckte väl det såg ut som en buss!

Akira ♥ sa...

haha den var skitful ju men kanske användbar! skicka hit en så kan vi tusista i vattnet kring slottet!!

Anonym sa...

Ja, jag tänkte just säga det när jag såg bilden; är det en bil eller båt? Verkligen ett märkligt fordon...

Think Twice sa...

En sådan har jag aldrig sett tidigare..*fiffig*
Trodde först att det var turister som kommit på villovägar med en vanlig bil;)

Anonym sa...

Hmmm..vad kallas en sån. Bilbåt..Båtbil...Vattenbil?

Della sa...

Duck boat har jag hört talas om, men jag har aldrig sett någon i verkliga livet.

Åsa sa...

Men vad coolt men kanske lite vääääl bekvämt ändå. Som turist slipper man ta ett enda steg och ändå få sig en tur runt stan.

Miss Marie sa...

Jo, nagra turister har Liverpool! Om inte annat sa for att ta en pint pa the Cavern dar The Beatles upptacktes! :)

Amphibious kallar man batar som ocksa ar bilar, eller duck boat som nagra har sagt har.

Ja, visst ar det ett lat satt att ta sig runt stan, men onekligen smidigt! :)

Boel sa...

Vill ha vill ha vill ha! Helst skulle den kunna flyga också. Jag har varit i Liverpool Minsann. För tusen år sedan.

Nässelblom och choklad sa...

Smart idé, jag hänger med på en guidning.

Sarah sa...

Jag vill med hänga med på den turen ;)

Anonym sa...

Aaah!
Jag trodde först det var i Boston, men jag kände inte igen omgivningarna riktigt.
Det finns Duck tours där också.

-:♠ TTG ♠:- sa...

fräsig båt hurrududu :D

Pumita sa...

Det var en konstig sightseeingbåt tänkte jag när jag såg den... tills jag läste förklaringen. Rätt smart egentligen, men inte så snyggt fordon. Rolig bild!

Kent Filppu sa...

Häftigt. Jag har aldrig sett nån sån förut. Ful men smart.

Admin sa...

Den skulle jag vilja åka! Har aldrig sett nåt sånt förr, hälsar en som blev Inernetlös under onsdagen.