lördag, november 17, 2007

Ljusstake och Julmarknad

Idag var det dags för årets första julmarknad. Jag älskar marknader och då särskilt julmarknader! Bäst är de när det är snöigt och vintrigt, för då känns det väldigt juligt, men en grå, dimmig novemberdag som denna funkar också bra! :)

Förra året gick jag inte på en enda julmarknad (verkar inte finnas i Englaland) så jag fick nästan abstinens. I år har jag alltså lite att ta igen! :)


Marknaden var i Strandvillan i Hjälmarbaden, och så särskilt mycket julsaker hade de inte, men däremot en massa vackra saker.

Jag köpte bland annat en julklapp (som jag inte kan visa här!), boken Att Växa genom Möten av Kay Pollack och så denna otroligt vackra ljusstake från Two Faces of Sweden. Jag tycker ljusstaken nästan är lite fransk, åtminstone väldigt romantisk! :) Självklart ska jag ha ett lite större värmeljus i, men man tager vad man haver. Det ser ut att bli en ljustripp till IKEA snart igen alltså... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilken söt ljusstake!! /sis

Ninnie sa...

Så mysigt med julmarknad...det vill jag också gå på!

Annika sa...

Visst är det ngt extra särskilt med julmarknader!! Tycker det är dåligt med den varan i USA också...
O, vad jag känner för att besöka en svenks julmarknad nu...