onsdag, december 26, 2007

Sötchock

Matfrossan fortsätter! Julbordet börjar jag bli bra trött på, även fast det är gott. Kalkonen med stuffing, rostad potatis, brysselkål och gravy blev en succé igår, så jag och Engelsmannen är väldigt nöjda. Till efterrätt gjorde jag en frusen fluffig polkagrispaj, riktigt smaskig och en riktig sockerchock. Chokladsåsen som var till hade både socker, sirap och smör, och den blev lite väl söt till. Nästa gång (om det nu blir nån) så blir det nog den klassiska chokladsåsen med 1/3 vatten, 1/3 socker och 1/3 kakao.
Och som om det inte var nog med sötsaker för dagen, så kom en kompis till min syster förbi, och hade med sig två syndigt goda chokladkakor. Han är konditor, så han kan verkligen det där med kakor. Som tur är finns det en halv chokladkaka kvar, så det blir lite chokladkaka idag också... =)

Glad sockerchock på er! =)

5 kommentarer:

Vintage Victoria sa...

Mmmmm, vad det ser gott ut! Även om jag är så mätt att jag inte skulle få ner en bit :D. God fortsättning!

Anonym sa...

Det bästa är ju att man slipper laga mat ett par dagar :)

Anonym sa...

Jag kan intyga att den frusna fluffig polkagrispaj var UNDERBART GOD! TACK!!

Desiree sa...

Den där chokladkakan såg ut sååå god ut! Polkakakan såg också supergod ut. God fortsättning.

Miss Marie sa...

chokladkakan var den bästa någonsin, polkagrispajen lite väl söt... =)