fredag, februari 01, 2008

Var är prinsessorna?

Jag håller med Ebba Von Sydow när hon undrar var de svenska prinsessorna är under Stockholms modevecka. Expressen gör en enkät och undrar om svenska folket tycker att prinsessorna ska vara där, och det verkar vi inte tycka. Det tycker jag är märkligt. Kungafamiljen finns ju för att göra reklam för Sverige, och att de helt har missat att göra reklam för det största modehändelsen i Sverige är konstigt. Särskilt eftersom prinsessan Madeleine sägs ha så stort modeintresse, då borde väl detta vara en hjärtefråga för henne? Men hon kanske är upptagen med att gå i pälskappor på estniska barnhem. Nån måste ju göra det också.
Jag är generellt pro kungafamiljen, men de är ju faktiskt anställda av svenska folket som betalar skatt, så då borde de väl göra skäl för sitt appanage? Deras syfte är att föra fram Sverige, och modeveckan borde vara ett lysande tillfälle för det. Bäst i den här historien tycker jag är svaret Expressen fick från hovet på frågan om prinsessorna skulle gästa modeveckan- Nej, varför skulle de göra det? Men jag ska framföra önskemålen, säger hovets presschef Nina Eldh. Ja, varför skulle de nu göra det...
Danska kronprinessan Mary på en modevisning under Danska modeveckan

3 kommentarer:

Annika sa...

Jamen, eftersom vi nu har ett kungahus, du vet min inställning ;-), så får dom faktiskt ställa upp på modemässan, tycker jag. Vore väl utmärkt för Madde och Vickan. Borde väl ligga i DERAS intresse också!
Jag tycker det är så KUL att Sthlm har fått sin modevecka!!!

Miss Marie sa...

annika- ja, jag vet din inställning! :) o jag håller ju med i den här frågan. detb här är ju något som borde intressera dom, och som är bra ur synvikeln "bra för sverige", modeveckan behöver ju verkligen all reklam den kan få, o det borde väl de kungliga högheterna kunna ställa upp på!

Desiree sa...

Jag håller med dig om att de borde vara på modeveckan. Precis som du tar upp sägs det ju hela tiden att Madelaine har så stot modeintresse så borde detta absolut vara en hjärtefråga för henne. Modeveckan är ju väldigt bra och viktig reklam för sverige. Vi är ett litet land men vi är mycket modevetna och har många skickliga designers.