tisdag, mars 18, 2008

An ocean between us

I Aftonbladet kan man idag läsa om hur man ska klara av distansförhållanden. Det är inga direkt jordskredstips, jag visste redan allt det där, och de är inte särskilt svåra att lista ut! Men många har skrattat när jag berättat att jag och Engelsmannen äter frukost med varandra - via web cam. Ja, det är lite konstigt att titta på sig själv när man äter, och ja, det kan faktiskt vara mysigt också! Många höjer på ögonbrynen i förundran när de får reda på hur länge vi faktiskt har hållit ihop - trots distansen! Men jag tror att om det är rätt så är det, då är det värt det helt enkelt. Svårare än så är det inte. Om något är värt att kämpa för så är det kärlek. Och vem har någonsin sagt att kärlek ska vara lätt?

4 kommentarer:

Tiger sa...

Åååh va klok du är! :)

Precis ett sånt inlägg jag behövde läsa efter inlägget jag precis skrivigt... ;)

Love you!

O jag e helt övertygad om att ni kommer få ett helt fantastiskt liv tillsammans... Varken kärlek eller distansförhållanden är lätt, men ibland så kanske motgångar bara stärker!? PUSS!

Annika sa...

Peter och jag hade en distanförhållande ett bra tag innan jag verkligen tog mitt pick och pack och flyttade till det stora landet i väst. Det funkade bra, och det var på den tiden innan vi hade internet och mobiler...hualigen!!! Hehehe!!! det var brev och telefonsamtal, men kärleken höll så bra, så bra!!!
Du ska se att det blir så för er också.
KRAMAR!!!

Anonym sa...

Klart det är värt att kämpa!/ullis

Desiree sa...

Det är underbart med all modern teknik som mail, skype och webcam. Det betyder massor när man befinner sig utomlands långt från nära och kära. Att umgås via webcam känns faktiskt lite som att befinna sig i samma rum en stund iallfall. Det är klart det är värt att kämpa för kärleken.