söndag, mars 30, 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Ninnie att berätta om vad jag gillar mest och minst hemma hos mig! Spännande... Få se nu. Jag gillar ljuset som kommer in i lägenheten. På morgonen och förmiddagen har jag direkt solljus, men det är ljust hela dagen i lägenheten, det uppskattar jag väldigt mycket! Jag gillar också läget, den ligger mitt i stan och jag har nära till allt, även ett underbart promenadstråk runt Stångån. Av mina saker gillar jag sängen mest, den är så skön! Jag gillar såklart alla min saker, och som en kompis sa så är min lägenhet lite grann som ett dockskåp, och det tar jag som något positivt! =)
Det jag gillar minst är mitt kök. Frågan är om det ens kan kallas för kök? Det är riktigt litet, så om man är fler än en därinne så får alla flytta sig om någon vill flytta sig. Jag har heller ingen bra yta där jag kan baka eller göra något som kräver en större yta. Det är därför jag ibland ställer saker på spishällen, som exempelvis en bunke som jag blandar något i eller skärbrädan när jag skär grönsaker. Det är en lite dum vana eftersom det ibland kan hända så att jag sätter på en platta, lägger skärbrädan där för att jag måste skära löken och därmed bränner sönder skärbrädan (ja, det har faktiskt hänt!). Inte så smart.
Jag skickar vidare utmaningen till Saras Betraktelser, Tiger, La French Touch, Life in the Suberb och A Swede in Bristol. Var med om ni vill, och om ni antar utmaningen är det tre regler som gäller; länka tillbaka till mig. Berätta vad som är BÄST och vad som är PEST i ditt hem och din ev. trädgård. Och utmana slutligen fem nya personer... och alla andra som vill!

8 kommentarer:

Annika sa...

Klart jag hänger på!!! ngn ggn under nästa vecka lägger jag ut det på min blogg!!

Tiger sa...

Jag är på! Jag fixar det i morgon, tror jag. Idag är jag bakis o trasig! ;) Men glad! kanske är jag fortfarande full? =)

Miss Marie sa...

jag ser fram emot det! =)

Millan sa...

Jag antar sjalvklart utmaningen. Vad kul!! Kommer i veckan... :-)
Harligt med en ljus och frash lagenhet som ligger sa centralt!! Men jag forstar att du vill ha ett storre kok. Det var det enda jag kollade pa nar vi letade hus har eftersom nastan alla hus i England har sa himla sma kok. Det hade visserligen vart hus ocksa.. men vi slog ut en vagg sa hade vi fixat det :-D

Desiree sa...

Ljus är viktigt så jag förstår att du gillar detta. Din uteplats ser riktigt trevlig ut. Ett centralt läge är ju också toppen. Då kan man ju snabbt ta sig runt. Mer yta i köket förstår jag att du skulle vilja ha. Just bänk yta till att förbereda mat eller bak på är ju guld värt.

Sara sa...

Antar detta... Sa fort jag har internet som fungerar med bilder och sa!

Ninnie sa...

Du ser ut att ha en mysig liten lägenhet! Ljus och kontakt med marken är viktigt för trivseln tror jag, alldeles särskilt LJUSET!

Sara sa...

Vad fint du ser ut att ha det! Kul med en utmaning, ska utföras under veckan :)