måndag, juni 23, 2008

Fin Midsommar

Vi började på torsdagskvällen med att klä midsommarstången. Sofia hjälpten såklart till. Björklöv på stången och eklöv på kransarna, så ska det vara!
På fredagen så dansade vi kring stången! Fort, fort gick det, och vi fick bara några små droppar regn på oss under firandet. Desto mer hade vi fått tidigare på dagen när vi band kransar!
Herr Svan var också framme och kikade vad vi egentligen höll på med! Tokiga människor.
Lite blå himmel såg vi allt. Men det var tyvärr inte särskilt mycket av den varan.
Men självklart blev det morgondopp iallafall, trots 17 grader i vattnet. Det måste man för annars luktar man illa! =)
Och vi såg en fantastisk dubbel regnbåge på lördagseftermiddagen! Helt otroligt fin.
Undrar om det var någon som dök efter skatten vid regnbågens slut?
Och lilla Soff-i-Propp fick prova på att åka - och köra!- båt. Häftigt värre. Hoppas ni hade en lika bra midsommarhelg! =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbara bilder på en underbar helg!

Annika sa...

FINA BILDER!! Förstår att ni har haft så fint.
Bilden på dubbelregnbågarna är fantastisk!!
Och ja, självklart morgondopp. 17 grader är uppfriskande :-)

Desiree sa...

Vilka otroligt fina bilder Marie. Wow! De där bilderna på himlen och molen är ju superfina liksom midsommarstången och regnbågen. Ser så härligt ut med dans kring midsommarstången. Skönt att det bara blev lite småstänk av regn. Oj duktigt att hoppa i plurret och bada fast det bara var 17 grader. Det kan jag säga att jag inte gjort.

Anonym sa...

Med risk för att bli tjatig... Guuuu vilka fina bilder. Sverige är fantastiskt! Inte svårt att få engelsmannen att flytta hit inte... Å Sofia, hon är ju för söt. Håller tummarna för bror min... KRAM

Ninnie sa...

Njuter av dina vackra bilder, de avspeglar verkligen svensk midsommar! Underbara!!!

Miss Marie sa...

jag kan ju tyvärr inte ta all credit för bilderna, de är mestadels engelsmannen! =) men jag är stylisten till de flesta bilderna! =)

och ja, morgondopp är obligatoriskt, fast jag önskar att det vore lite varmare än 17 grader... =)

Anonym sa...

Vilka härliga bilder, jag blir alldeles pirrig. För min del blev det inte så mycket midsommar så jag får väl drömma mig bort lite med hjälp av sådana här fina foton :)