tisdag, juni 03, 2008

Löss?

På utbildningen till jobbet sitter jag bredvid en väldigt jobbig människa. Ni vet en sådan som alltid ska ta plats och som alltid vill höras. På bred göteborska, såklart (me not like göteborska). Och han hörs inte bara när han pratar utan han har hela tiden någonting för sig. Suckar, gäspar, nyser, kliar sig i håret, kliar sig i skägget, kliar sig under näsan, drar med handen under näsan upprepade gånger efter att han har nysit och så vidare. Hela tiden, och jag håller på att få spel på honom. När folk håller på och kliar sig blir jag alltid lite äcklad, särskilt om de sitter nära mig. Då tänker jag; hur långt kan löss egentligen hoppa? Jag har ingen aning om killen har löss eller inte, men om han inte har det, varför kan han då inte sluta klia sig? Äckligt.

Kan för övrigt meddela att Salvequicks skavsårsplåster suger big time men att Compeed är så mycket bättre. Nu kan jag nästan gå normalt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Njae löss måste nästan kliva över från huvud till huvud, men killen kanske borde ta ett bad o sen en ordentlig klippning av skägg o hår! Rensa upp lite...!! Säg det till han vettja. Akira

Miss Marie sa...

okej, då har jag inte löss iallafall!