lördag, juli 19, 2008

Farmors födelsedag

Igår var det stort födelsedagskalas när farmor fyllde 88 år. Det är alltid lika kul att åka dit och träffa farbröder, kusiner och en massa löst folk! Pappas sida av släkten träffar jag inte så jätteofta, plus att det finns en hel del kusiner att hålla reda på, så när vi väl träffas så brukar det bli vid jul eller när farmor fyller år. Farmors födelsedag har blivit inofficiell släktträff! =) I år tror jag att det var rekord med gäster när nästan alla hade tagit sig tid att komma och hälsa på farmor. Det var en hel massa kusinbarn som jag inte sett på många år heller, så det är inte helt lätt att komma ihåg vad alla heter. Gissningarna brukar vara många och ganska så fantasifulla från mitt håll. Jag kan komma på ett namn som jag sedan får för mig är riktiga namnet, och sen håller jag stenhårt på det. I år var den stora nyheten att en kusins flickvän var gravid, och jag, som inte har träffat henne så många gånger, trodde stenhårt på att hon hette Linn. Det var det ju inte, utan namnet var helt olikt, men som tur var så gick jag inte runt och basunerade ut vad hon hette! Möjligt pinsam situation under kontroll! =) Bäst är iallafall att se farmor sitta nöjt med hela sin familj omkring sig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Goa lilla farmor!