tisdag, augusti 05, 2008

Bröllopsmagasin

Äntligen får jag göra det här på riktigt! Tidigare har jag också köpt bröllopsmagasin (såklart) men då har det ju bara varit ett frö i mitt sinne, men nu är det ju verkligen på tiden att börja leta inspiration på riktigt! Jag köpte ett svenskt bröllopsmagasin, men (snark) vad det var tråkigt! En hel massa axelbandslösa klänningar och fula bröllopsreportage. Not my cup of tea. Tacka vet jag engelska och amerikanska bröllopsmagasin, där finns det mycket inspiration och en mer vidare rapportering, en bit bort från axelbandslösa klänningor och små tiaror i håret (även fast de också finns där, men inte enbart!). Som det här underbara reportaget från ett bröllop i The Lake District, från Cosmopolitan Bride. Där har bruden verkligen hittat sin egen stil med broderade blommor i starka färger på klänningen och riktiga blommor i håret, väldigt inspirerande! Engelsmannen hade med sig två bröllopsmagasin från England, han vet vad jag vill ha, kanske det är därför som jag ska gita mig med honom? :)Martha Stewart Weddings hittade jag dock i en affär hemma i Sverige, och den har verkligen mycket fint, fastän en del verkligen är amerikanskt och over the top, men kul att läsa om! InStyle Weddings är en amerikansk tidning som jag gärna skulle vilja ha, men den verkar inte finnas att köpa i Sverige, ack och ve! Tills dess att jag hittar den så får jag nöja mig med det de har online, bland annat en massa kändisinspiration från deras egna bröllop. En hel massa fint!

Inga kommentarer: