onsdag, augusti 27, 2008

Lyckopiler

Igår var jag äntligen och såg Mamma Mia! Och vilket litet lyckopiller den är! Jag tror alla som gick därifrån hade ett leende på läpparna (om de inte hade det måste de ha varit väldigt miserabla!). Många välbekanta sånger såklart och många fina sånginsatser... och några inte så fina. Colin Firth och Stellan Skarsgård ska nog hålla sig undan från att sjunga från och med nu, det är nog bäst för alla! =)

Min favorit är Does your Mother know men även Dancing Queen var ju riktigt härlig och medryckande! Det var lite sjunga med-varning, men jag lyckades hålla mig! =) Självklart fick jag en hel del bröllopstips eftersom det är ett bröllop i filmen, min kompis tyckte att jag skulle komma till kyrkan ridandes på en åsna, och jag lovade att göra det om hon och en annan kompis klädde på sig silverskimrande ABBA-kostymer med platåskor och framförde en ABBA-låt på bröllopet! =) We'll see... Annars gillade jag tärnornas outfits och hårprydnader... Vad säger ni tärnor?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är filmen underbar. När man hör musiken på radion får man ett leende på läpparna och tänker på filmen./ullis

Anonym sa...

Visst var det en mysig film. Fick faktiskt med mig Johan på den filmen, och tom han tyckte att den
var bra =) Han var vædldigt skeptisk innan. Haha, jag satt också och ville sjunga med, men jag høll mig också.
Pernilla

Anonym sa...

Nu ska jag först se sex and the city sen får det väl bli mamma mia som står på tur... ska kolla in tärnornas klänningar och hår, lovar ;D akira

Ninnie sa...

Jamen, visst var det en underbar film! Man blev varm o lycklig i hela kroppen! Filmen avslutades med varma applåder i den stora biosalongen i Bergakungen, Göteborg där jag såg den. Har aldrig förr varit på bio där folk applåderar!

Scrapsystrar sa...

Helt underbar film!! Min favorit är också "Does your mother know"! :)
//Katarina