Guldfynd tycker jag är skitjobbig, försäkringsbolaget vill helst inte höra ifrån mig och jag tycker att båda två är dumma i huvudet. Lösningen? Ge mig min förlovningsring! Men nej.
Förut sa guldsmeden att ringen skulle vara klar i mitten eller slutet av september. Det är sista september och ringen finns inte hos mig. Oktober då, kanske, förhoppningsvis. Det var i mars i år som vi upptäckte att diamanten var trasig och i april lämnade jag in ringen för första gången. 6 månader för att byta ut en diamant. Jamen ni vet, de måste ju flyga till diamantdistrikten (eller gå, vad vet jag!), gräva för att hitta en diamant, hitta diamanten, slipa den, flyga hem den till Sverige (eller skicka den med åsneexpressen) och sätta in den i fattningen. Sånt tar tid vet ni. Sen måste ju ringen till Guldfynd och Guldfynd måste ringa mig för att säga att ringen är här. Och ni vet ju att de har svårt att lyfta telefonluren. Deras telefon fungerar bara när jag ringer den, konstigt va?
Engelsmannen skojade i somras och sa att vi kanske skulle skjuta fram bröllopet så vi är säkra på att jag har min förlovningsring då! Det kanske blir verklighet...
Ibland är sarkasm det enda sättet att hindra mig från att gå och slå sönder Guldfynd.
tisdag, september 30, 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Jäklar är RÄTT!! FY tusan vad dåligt. Costumer service???? Knappast.
Antar att vigselringarna kommer att inköpas på ett helt annat ställe.
Jag hoppas verkligen att det ordnar sig med din ring snart din stackare. Usch vilken härva och vilken otur du har haft med ringen. Du är verkligen värd att få tillbaka en riktigt fin ring som är hel och som kommer att hålla livet ut. Kram.
jag vet! jag är sjukt trött på det nu! köpe ju inte förlovningsringen där heller (aldrig i livet!) utan den är köpt i england, men svårt att få den fixad i england... hoppas jag får den snart!
Skicka en kommentar