fredag, oktober 24, 2008

Eagle eye

Engelsmannen har varit på utflykt till Österrike och till Hitlers Eagle's Nest. Han skickar den här bilden som han har tagit och får till och med mig att bli sugen på att åka dit. Och jag är inte direkt sådär jättefanatisk över allt som har med WW2 att göra. Men vackert är det, det måte man ju säga! Själv har jag varit hos tandläkaren idag. Tänka sig att våra världar kan vara så olika... Jag gillar förresten det nya tandvårdsbidraget, jag tycker verkligen inte att något så basic som tandvård ska vara dyrt och oöverkomligt!Och så tittar jag på gamla bilder och förundras över hur bruna jag och Engelsmannen var sommaren 2006. Två pepparkakor ju! (Iallafall med våra mått mätt...) Och sen undrar jag såklart vad jag egentligen försökte säga till fotografen när fotot togs...
Hittar också en gammal bild på en skrattande Tiger under en shoppingtur till IKEA. Också väääldigt länge sen! Kul hade vi uppenbarligen! Hittade också en bild på mig från syrrans bröllop, iklädd min favvokappa från Noa Noa. Som jag älskar den kappan. Den är som en liten pralin. Jag har inte använt den särskilt många gånger men varje gång jag tittar i garderoben och ser kappan så blir jag glad, så fin är den!
Sådärja, bara några random foton och random funderingar. Nu ska jag packa. Auf wiedersehen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så fin i din kappa!! Tänk om man kunde vara så där brun nu i detta höstrusk?!! det vore ju underbart! Akira

Desiree sa...

Superfin kappa! Jag förstår att du gillar den mycket. Vilken fantastisk utsikt det var från det där örnnästet där Engelsmannen varit.

Mia sa...

Åh, det är fantastiskt vackert vid Örnnästet, där var vi -98.

Mia heter jag och är ny fredagsbloggare och har hittat hit via dem.

Ha en fin helg!

Tiger sa...

ok, nu dör jag. jag hatar den där bilden! elakt!

du är vacker som en dag på den tredje bilden. sådär riktigt vacker, som bara vackra människor kan vara!

love.