tisdag, oktober 28, 2008

IKEA

Ju langre tid jag spenderar i lagenheten sa inser jag att det kanske inte var sa smart att bestalla alla mobler till lagenheten innan vi visste de exakta matten pa den och efter att bara ha sett lagenheten en gang... Men det positiva med att vi gjorde det ar ju att Engelsmannen nu kan bo i lagenheten och hitta pa andra saker an att aka till IKEA stup i kvarten, som nagra av hans kollegor gor. Och vi gillar ju moblerna vi har har.

Men om jag fick byta ut nagra mobler sa skulle jag garna byta ut en svart Billy-bokhylla mot ett vitt vitrinskap, Billyn var billig men ser dessvarre aven ut att vara det vilket inte ar sa hett. Sen skulle jag ocksa kunna tanka mig nagon Lerberghylla antingen i sovrummet eller i hallen att ha smagrejer pa. Och hade vi barn har sa skulle jag definitivt kopa en Rofylld och mala om, sa harlig ju!

Badrum foljer inte alltid med i lagenheten, men i var gjorde det det. Grejen var bara att den tidigare hyresgasten hade bytt ut badrumsmobeln mot en nagot "exklusivare" mobel. Om vi inte ville ha den sa skulle han ha varit tvungen att riva ut den och satta dit den gamla mobeln men han ville da saklart att vi skulle betala for den, nagot vi inte direkt ville men som vi till slut gick med pa. Och det angrar jag. Handfatet ar helt platt i botten sa allt skrap, tval, tandkram och vad det nu kan vara lagger sig langs med kanterna. Inte roligt. Jag gillar starkt IKEAs nya badrumsserier och om jag skulle gora om badrummet har sa skulle jag nog valja de har sakerna.

Inga kommentarer: