tisdag, oktober 14, 2008

Skitguldfynd

Angående the never ending story om min ring. Jag är fortfarande inte nöjd. Jag fick ringen förra veckan och sa redan då att jag inte var helt nöjd. Nu har jag gått med ringen i en vecka, och de små märkena som fortfarande finns på ringen stör mig, så jag vill ha det fixat. Går in till Guldfynd idag för att de ska skicka den till guldsmeden så att hon kan släta till märkena. Då har guldsmeden sagt till Guldfynd att man får räkna med lite märken efter att ringen har blivit reparerad! När jag då ifrågasätter om inte värdet på ringen sjunker om den inte är i sådant skick som den ska vara, så säger sågspånet "men den är ju mer värd nu än när diamanten var trasig"... Ja, och ideen med försäkring är ju att reparera skadan så att objektet är i samma status som innan det var trasigt, inte i jämförelse med hur det var när det var trasigt! Ibland blir jag så trött på människor...

Och jag kan ju inte låta bli att undra om det hade varit lika mycket märken om hon redan från början hade fattat att ringen var i
platina och inte vitguld..?

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Sågspånet" HAHA asbra skrivet...!!! Hur pantade kan de vara??? Det klart att du ska tillbaka en ring som ser ut som orginalet!

Miss Marie sa...

jag vet! det är bara det att de inte fattar det....