onsdag, november 05, 2008

Drömmar

Har ni vissa saker som liksom fastnar i sinnet och som ni inte kan få ur er? Nu snackar jag alltså om saker. Jag kan till och med drömma om dom.

För ett tag sedan såg jag på Första, andra, tredje och där auktionerade de ut en underbar tiara i guld och diamanter. Verkligen jättefin och speciell och alldeles, alldeles underbar. Och de auktionerade ut den för 30 000 kronor. Fattar ni. Trettitusen för en alldeles underbar tiara. Om jag hade haft trettitusen kronor över så hade jag köpt den, använt den och tvingat mina framtida barn och barnbarn att använda den också, för att få valuta för pengarna. Så den är fast i mitt huvud nu. Darn. Sen auktionerades en 0,7-karat diamantring ut också, för 7 000 kronor. Den är värd cirka 45 000 normalt. Men det är en helt annan historia.

Sen är det ju det underbara smyckeskåpet som jag har tjatat om tidigare. Smyckesskåp kanske låter lite överdrivet, men om det är någon som behöver ett skåp att förvara smycken i så är det jag. Mina smyckesskrin är alla överfulla vid det här laget. Och ja, det här skåpet, i en ljusare färg, har jag fatiskt drömt om. Lovar och svär.

Och slutligen är det den underbara citrinringen. Har ni sett SATC-filmen? Det här är min ring som blomringen är Samanthas ring. Den skulle ju passa mig så bra.

Inga kommentarer: