måndag, november 24, 2008

Respriser

Jag och Engelsmannen sitter och försöker boka resor till Tyskland över nyår. Jag är lite osäker på när jag kan åka hem, så vi funderade på att boka bara ena vägen och vänta med resan hem tills jag vet mer. Och då kommer det funderliga: En enkel resa till München kostar 7500:- från Linköping och tur och retur kostar 2900:-. Var finns logiken i det? Det är ofta sånt här händer. En gång bokade jag en enkel biljett till England och när jag skulle hem kunde jag inte boka ungdomsbiljett från England, utan då var min resa tvungen att starta i Sverige! Och detsamma händer ofta med SJ när man ska boka tåg. Jag undrar om det finns någon logik i det eller om det bara kommer upp ett slumpnummer? Jag börjar nästan tro det...

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm man kan ju undra. En resa som är lika lång varje gång ska väl inte kunna kosta så olika? Åker flyget en extrasväng när det är så himla mkt dyrare lr? Tåget har iaf svårare att ta en extra sväng... Jo visst kan det bero på efterfrågan men... hallå?!