söndag, december 07, 2008

Le Creuset

Jag gillar Le Creusets gjutgarnsgrytor. Jag kan mycket val se mig och Engelsmannen sta och hacka gronsaker och skara kott for att lagga i grytan och lata den puttra i timmar medan vi njuter av ett glas vin och laser en bok framfor brasan. Jag skulle kunna tanka mig att onska mig nagot fran Le Creuset som brollopspresent. Men sen kommer det ju till det att vi inte har nagon oppen spis att dricka vin framfor, och hur sjutton far man med sig en gjutjarnsgryta fran Sverige till Tyskland? Det kanns mer som att vi borde onska oss sma och latta presenter. Typ lakan, eller presentkort. Typ. Fast lakan vill jag ocksa ha. Garna fran Lexington eller Himla. Man kanske kan ta med gjutjarnsgrytan som handbaggage forresten? Hur tungt kan det vara liksom? :D Och om det anda ar tungt sa kan man ju lika garna kora pa med lite av Nigella Lawsons saker, for de ar ju sa grymt snygga! Vi gav hennes serveringshander till min syster for nagra ar sedan, och varje gang jag ser dom sa tycker jag att de ar lika snygga! Blir nagot att lagg till pa onskelistan...

2 kommentarer:

Desiree sa...

Åh jag önskar mig verkligen en Le Creuset Gryta. Har tänkt på det länge. Jag tror jag ska investera i en och unna mig en sådan som en present till mig själv någon gång efter julhelgerna. Jag tycker de är otroligt snygga. Alltid bra med en stor snygg gryta som man faktiskt kan ställa fram på bordet och servera direk ur. Jättebra att önska sig som just bröllopspresent.

Miss Marie sa...

desiree - ja, den ar bade snygg och sa verkar den praktisk ocksa!