torsdag, januari 29, 2009

Planering

I det här bruna papperspaketet ligger tyget till min klänning. Lite smått osannolikt att alla de där meterna tyg kommer att bli en klänning som jag ska gifta mig i! Förresten, gifta, visst är det ett ganska så roligt ord? Gifta... gift. Det låter ju inte särskilt positivt att bli förgiftad! Då föredrar jag det engelska ordet to get married. Married... marry... merry = glad! Eller är det kanske bara jag som gör den kopplingen?

Hur som haver. Tyget är här, klänningen är uppsydd i bomullstyg och nu gäller det bara för mor min att överföra det mönstret till riktiga tyget, sy lite och sen voilá! Så är det klart. Typ.

Och här ligger några av de sjutusen vimplar som jag gjort. Eller nej, inte riktigt sjutusen, men många är det! Från början var de enkla och jag bara sicksackade kanterna, men det såg inte riktigt klokt ut så nu är de ihopsydda två och två. Ser riktigt proffsigt ut om jag får säga det själv! Och väldigt enkla att göra vilket är bra, annars hade jag gett upp för länge sedan...

3 kommentarer:

Ninnie sa...

Ojoj, så spännande med din brudklänning. Din mamma verkar vara duktig på att sy! Roligt att få en klänning sydd av sin mor.
Du undrade över bildstorleken. Jo, jag har länge funderat över hur man kan få större bilder. Exprimenterade lite, och kom på att när jag lagt in bilden, då ändrar jag från "skriv" till "redigera HTML". Där kan man ändra storleken på bildens "WIDTH" och "HEIGHT". Pröva får du se...
/Ninnie

Desiree sa...

Oooooh vad spännande. Nu blir man riktigt nyfiken vad det är för tyg som du valt. Jag är dock ganska säker på att det är något riktigt fint för du har väldigt bra smak. Vad duktig din mamma är som ska sy upp din brudklänning. Det är ju toppen att ha en mamma som är riktigt duktig på att sy. Du spar ju en hel del pengar på det sättet som du istället kan lägga på annat. Bröllop har ju en tendens att bli dyra hur man än gör. Hur många gäster kommer ni att bli ungefär?

Miss Marie sa...

Ninnie - Ja, min mamma är riktigt bra! :)

Tack för tipset, det ska jag pröva!

Desiree - Haha, tyget är vitt, så mycket kan jag säga! ;) Jag gillar att mamma ska sy den just för att jag får den som jag vill och att den blir personlig, att det blir billigare är bara bra! Vi blir mellan 70-90 personer! :)