tisdag, januari 20, 2009

Smink

Sminket på bröllopsdagen är ju ett kapitel för själv. Man vill ju se fräscht snygg ut och helst ska det inte synas att man sminkat sig överhuvudtaget. Ni vet, som om man vaknat upp sådär helt lagom änglalik (as if). Det funkar ju dock inte riktigt så, utan man måste ha riktigt bra produkter. Riktigt bra. Min prioritet är basen. Jag kan lätt få lite rodnader i ansiktet så jag måste ha något som kan täcka det, utan att det blir ett centimetertjockt lager som smälter i sommarvärmen. Det blir inte så snyggt på bilderna. Lätt, tunt och naturligt ska det vara. För tillfället använder jag Clinique, men den basen är mer för vardagsbruk än för festtillfällen där jag kommer att bli fotograferad 1000 gånger, så därför är jag på jakt efter en ny bas/foundation. Några tips kanske?

Förresten, hur snyggt är det inte med riktigt målade läppar? Riktigt snyggt. Men med mina stora läppar blir det i bästa fall
Angelina Jolie och i sämsta fall (och mest troligt) Jokern. Så jag skippar nog det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Världens goaste tjej vet.
http://evert.webblogg.se/

Hon rekommenderar Estee Lauder/Day Wear Plus
Tinted daycreme.

Använder den själv,toppen!
Mycket bra om du sitter mycket framför en dator,som är väldigt uttorkande.
Vann pris 2008,so there:)

Miss Marie sa...

ashima - tack för tipset, ska kolla upp det! :) och blir jag en tiondel så snygg som Tess så kan jag ju vara nöjd! ;)

Lisa Christensen sa...

Så spännande att planera bröllop!! Jag har tyvärr inga bra tips på underlagskräm, just nu har jag knappt tillgång till smink ;)

Anonym sa...

Nja du ska nog skippa det röda läppstiftet. Du är nog finare utan det :D

Tiger sa...

Nu har jag lagt upp ett inlägg om att lägga en bra bas... Funkar för mig iaf.

Ang läpparna, ett ljust glans tycker jag e finast, men det vet du väl redan! ;)

Lots of love.

Miss Marie sa...

Lisa - ja, spännande är det! :) Men du behöver ju inte riktigt smink i ditt paradis, så du är ursäktad! :D

Akira - Jag tror också det!

Tiger - Tack så mycket!