onsdag, februari 18, 2009

Tips till Italien!

Alla vänliga själar därute, jag behöver er hjälp!

Engelsmannen och jag funderar på smekmånad. Jag vill till Italien. Jag har velat åka dit ända sedan jag såg
Under the Tuscan Sun. Engelsmannen är med på det. Har ni några tips på fina ställen i norra Italien? Eller Toscana? Var vi hamnar beror lite grand på hur vi tar oss dit. Jag vill helst åka tåg. Om man nu bor mitt i Europa så ska man väl dra fördel av det och slippa det där jäkla flyget! München till Florens tar mellan 9-12 timmar (det är tydligen långt till ställen även fast man bor mitt i smeten!). Flyg tar en timme och trettio minuter. Men då måste man ju vara på flygplatsen flera timmar innan och sen stå ut med att flyga också. Jag kan tänka mig att det kan var ganska romantiskt att åka tåg, och jag kommer ju definitivt vara gladare på en tågresa än en flygresa. Är det någon av er som har åkt tåg i de här trakterna av Europa? Eller någon annanstans i Europa för den delen? Resan ska tydligen vara ganska så vacker eftersom man åker längs med alperna neråt Italien.

Svar, funderingar, tips och andra vänliga tillrop tages tacksamt emot!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag berättar när vi ses om min upplevelse av tåg i Europa (dvs Tyskland och Polen)

Tänk på miljön, åk mer tåg :)

// Syster tillika kollektivtrafiknörd (och det är jag stolt över)