onsdag, mars 18, 2009

OSA

Phew. Nu är 60 servetter gjorda, så nu hoppas vi att inte fler gäster än så kommer! :D Nej då. Självklart inte. Men både Engelsmannen och jag tycker det är konstigt att det inte är fler gäster som har osat nu! Visst, dom har fortfarande några månader på sig, men om det vore jag som var gäst skulle jag osa så fort jag visste att jag skulle komma eller inte! Det är faktiskt våra kompisar som har varit bäst på att osa, medan våra respektive släkter inte verkar så värst intresserade av att informera oss om sina planer! Jag tror många av dom tar för givet att vi vet att de ska komma, men när det gäller bröllop så måste man respektera osa, tycker jag iallafall! Sen tycker jag inte att man måste vara så formell som de är i England, där allt sker skriftligen typ, jag tycker att ett: "åh, va roligt, klart vi kommer!" räcker. Så som det ser ut nu så kommer det bli en hejdundrande liten fest med många kompisar och några släktingar, inte oss emot! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju ofta de som INTE kan komma som osar först. De som vet att de ska svara ja är sena.

Åh, du har verkligen livets fest framför dig. Många tjatar om att det största ögonblicket i livet är när man får barn men jag som är gift och har tre kids kan säga att jag fortfarande anser att vårt bröllop var MITT livs ögonblick.

Inte så att jag inte älskade stunderna då jag fick mina kids men bröllopsdagen är ett enda rosa moln (något man kanske inte kan säga om förlossningar..).

Jag kan nästan komma ihåg ALLT fortfarande, så här 10 år senare...

Men du, vika servetter några månader innan...känns inte det lite väl tidigt....eller..

Sara sa...

Så där är det... De hör av sig i absolut sista stund, och har bara räknat med att komma hela tiden!

Miss Marie sa...

Lotta - det kanske är så det är! jag tycker bara att de är så tröga! :) o jag ser verkligen fram emot bröllopsdagen även fast jag försöker att inte ha för stora förväntningar!

o vi håller på o syr linneservetter, vika dom får vi göra senare! :)

Sara - det är väl så! de tar för givet att vi fattar att de kommer!!!

Desiree sa...

Så där är det alltid. Det är liksom typiskt. Precis så var det för oss och jag har även hört det från så många andra blivande brudar. När man skickat iväg alla inbjudningar väntar man ju på helspänn att folk ska svara med en gång eller säga något om själv inbjudan men ofta så får man ge sig till tåls för folk har en tendens att svara i sista sekund. Jag tror också att många inte riktigt vet alla gånger vad OSA innebär eller när de ska svara, att det liksom är ok att svara innan själv OSA datumet. Sedan brukar det även bli ett gäng man ännu inte har fått in svar på efter att OSA datumet gått ut. Då får man helt enkelt ringa eller maila och påminna för de brukar liksom ha glömt bort OSA datumet. Så du behöver nog inte bli speciellt besviken eller ta det så personligt för detta är så himla vanligt.

Miss Marie sa...

Desiree - ja, jag har också hört att det är så det är, men jag tycker att det är konstigt! Aja, dom får väl osa när dom vill då! :)