fredag, april 10, 2009

Fredagstema: Långsamt (och påskhelg!)

Fredagstema är det idag! Västmanländskan har bestämt att temat ska vara långsamt! Långfredagen är ju en väldigt långsam dag, då inte mycket är öppet. Särskilt inte här i Bayern där många är katoliker. Jag tror att en del restauranger och caféer har öppet, och självklart ölhusen, men annars är det mesta stängt. En som har det jobbigt under påsk är killen som drar i kyrklockorna! Under hela veckan har det klingats och klämtats regelbundet och oregelbundet, och idag sattes det igång redan klockan 7. Det har ringt en gång i timmen sedan dess. Eftersom vi har öppna dörrar och fönster så ekar det i hela lägenheten! :)Vi hade som sagt en underbar vårkväll igår, grillning och mat ute på balkongen. Alldeles underbart. Det här hade jag inte räknat med under den här resan! Idag ska det bli ännu en underbar dag, 23 grader och sol. En härlig påsk! Jag måste ju visa rosorna jag köpte också, de största jag någonsin sett! Lika stora som en hand ungefär. Har jag aldrig sett förut.

Hoppas ni alla får en bra påskhelg! Flera fredagsbloggar: Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra, Millan, Anki, Marianne, Victoria, Cecilia, Leopardia, Strandmamman, Jemaya, MiaD, Lena, Erica, Marie, Saltistjejen, Lia, Marina, Jennie, Anna, Maisoui, Ingabritt, Emma, Kristallena, Victoria, Christel, Moster Mjölgumpa, Musikanta, Norrsken och Stjärnfall, Taina, Sparkling, Marskatten, Sara, Lisa, Bollebygdsbo, Birgitta

11 kommentarer:

Ninnie sa...

GLAD PÅSK! Så härligt att kunna sitta på balkongen och njuta av så mycket vårvärme. Ha en riktigt härlig helg!

Nilla sa...

Vad skönt ni har det!
:-) GLAD PÅSK.

Erica sa...

Åh, så härligt väder det verkar vara hos er! Här har det snöat hela dagen... Och så är det plusgrader, så det blir alldeles blött och slaskigt av snön som kommer...

Jättefina bilder på blommorna förresten :)
Och hoppas du får en bra påskhelg!

Desiree sa...

Gud vilken underbar kväll. Man vill verkligen vara där. Dina rosor är lika fina fortfarande. Ha det bra och njut av en härlig fredag och glad påsk till dig.

Kram

Mia sa...

Vilka underbara rosor och vilket underbart väder ni har. Åh vad mysigt med middag på balkongen. Glad Påsk!

akira sa...

Du slingrar dig lite från ämnet va?? men det duger!! Super fina rosor och det ser underbart skönt ut på balkongen!!

Birgitta sa...

Åh vad härliga bilder!
Ha en skön påskhelg.
Kram Birgitta

Fritt ur hjärtat sa...

Oj så roligt, allt är stängt utom ölhusen. Tack för ett skratt DET behövde jag.
Underbara rosor.

StrandMamman sa...

Underbart väder! Vad härligt att kunna sitta ute och njuta på balkongen under påsken.

Emmama sa...

MYSIGT! Såna rosor önskar jag mig till min födelsedag på onsdag! :)

Glad påsk!

Anonym sa...

Härligt med balkongmys - vi myste för första gången på vår balkong i fredags, både till frukost och till middag... Balkongen är nämligen minimal och vi har haft problem med att hitta ett passande balkongmöblemang!
Hoppas att kyrkklockorna styrs av en knapp och inte rings av en stackars klockare...
Glad Påsk i efterskott!