fredag, maj 29, 2009

Fredagstema: Inspiration

Sista temat i maj står Musikanta som vanligt för, och temat är inspiration!
Jag får inspiration överallt ifrån, så det är svårt att peka på något speciellt! Tidningar, böckerm filmer, tv, naturen, hemma hos andra... Ja, allt möjligt!
Just nu är det mycket inspiration inför bröllopet, det hittar jag framförallt på bröllopssidor och bloggar. Bloggvärlden är verkligen bra till mycket! Inte hade jag trott att jag skulle hitta så mycket inspiration inför bröllopet på bloggar, men det har jag gjort! Verkligen kul att se. Synd bara att det inte finns någon svensk riktigt bra bröllopsinspirationsblogg, hittills har jag bara hittat engelska och amerikanska bloggar. Det kanske är något att sats på förresten...?
Jag visar några av de inspirationscollage jag har gjort i bloggens historia! Glöm inte att kika in hos de andra fredagsbloggarna!
Fler fredagsbloggare:

14 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga inspirationskollage - vilket program använder du? Jag förstår att man kan hitta hur mycket bröllopsinspiration som helst på internet, men inte att det var så magert utbud på svenska. Kanske lite tråkigt om man hittar något man gillar och så går det inte att få tag på i Sverige.
Jag gillar Accessorize, brukar alltid gå in och kolla på deras butik på Kastrup när jag kommer hem!
Lycka till inför bröllopet!
Trevlig helg!

Miss Marie sa...

Petchie - det är adobe photoshop jag använder, väldigt basic! :)

jag tycker det är kul med inspiration, o i dagens värld går det mesta att fixa. o just med inspiration är det ju just jul att inspireras! då kan man göra egna tolkningar! :)

Anonym sa...

En blogg om bröllop kanske är framtiden? Gud, va kul att ha ett bröllop att se fram emot! Just bröllopsdagen är ju en dag som man kommer ihåg resten av livet.
Trevlig helg!

Miss Marie sa...

Maisoui - absolut, det kan jag tänka mig! :) jag ser verkligen fram emot bröllopsdagen, det ska bli så roligt! :)

Desiree sa...

Jag tycker att jag finner så mycket rolig och vacker inspiration via din blogg. Det är nog ett av skälen till att jag gillar den så mycket för att du alltid hittar så mycket vackert att visa upp. Din blogg är som en härlig vacker och god karamell att suga på då det gäller just inspiration. Du har alltid fina bilder och gör så fina kollage. Ha en bra helg.

Kram
D.

Miss Marie sa...

Desiree - åh, vilka fina ord! Tack så mycket! :) Hoppas du också får en bra helg! Kram

leopardia sa...

Och jag håller så in i bomben med med, det där med att bloggar är en otrolig inspirationskälla. Ofta bättre än tidningar...
Men på tal om det, har inte de svenska bröllopsmagasinen bloggare knutna till sig?

Mia sa...

Vad spännande med bröllop! Vilka underbar inspirationsbilder! Ha en bra helg!

Miss Marie sa...

Leopardia -Visst är bloggar inspirationskällor! Så kul att åka runt i cyberspace o läsa! :) Svenska bröllopsmagasin har bloggar, men det är ofta av blivand brudar som skriver av sig lite grann, inget riktigt proffsigt som man ser i USA. Tyvärr!

Mia - tack! Ha en bra helg du också!

Erica sa...

Det är så sant att man får inspiration överallt i vardagen :) Och sant att bloggar är väldigt inspirerande! Jag följer ju mest fotobloggar, eftersom det är mitt intresse, men jag kan tänka mig att man kan få väldigt mycket bröllopsinspiration via bloggvärlden också :)

Hoppas du får en bra helg!

Taina sa...

Du har så rätt. Inspiration får man från så många olika håll! När det gäller till bröllop så finns det HUR MYCKET som helst här. Själv tycker jag det går till överdrift så de som anlitar en sk expert så har deras egna ideèr försvunnit trots all inspiration de haft. Och dyrt blir det oftast.
Ha en trevlig och inspirerande helg!

Curieux sa...

Hej, vilken fin sida du har. Önskade jag hade lite konstnärliga gener hos mig, men jag får nöja mig med att beundra andra.

Fritt ur hjärtat sa...

Härliga collage du gjort/gör! Verkligt inspirerande:-)

Annika sa...

jag förstår att nätet har massor med inspiration för en blivande brud, och att bloggarna är många!
När jag gifte mig för 16 år sen snart så fanns inget sånt att tillgå.
Tycker alltid att du har så fina bilder och collage på bloggen!
Inspirerande!
skulle gfärna sitta bredvid dig och lära mig lite PS.