söndag, juni 14, 2009

Blixtrar

Engelsmannen skickar bilder från ett regnigt och blixtrande München. Den här bilden tog han för några minuter sen från vår balkong. Jag känner mig ganska trygg här i Svedala. Visst, vi har också regn, men i 13 grader är det ingen risk för blixtar. No, sir. Om blixtarna försökte så skulle de antagligen frysa ihjäl!

Och om ni vill veta så är min ena skinka bedövad! Jag spenderade lördagseftermiddagen på ett tak, där jag la på papp och spikade fast det med nubbar. Detta efter ett snabbt anfall av lätt yrsel och en envis Marie som inte ville ge upp! Men väl på taket var det inga problem! Typ... Men iallafall, jag satt väl lite konstigt (inte helt lätt att få till en bra arbetssits på ett tak, kan jag meddela!) och måste ha klämt nån nerv, för min vänstra skinka och vänstra sidan på min vänstra vad är som bedövade idag. Ni vet hur det är när man har dragit ut tänder hos tandläkaren, och sen är man helt bedövad i munnen? Så känns det. Jag hoppas att det går över snart, för det känns lite konstigt! Men taket blev snyggt!

3 kommentarer:

Sara sa...

Oj, hoppas det ordnar sig! ;)

Annika sa...

Tur att taket blev snyggt då :-)
Men måtte nu skinkan och benet vakna!! Vilket mod där på taket!

Miss Marie sa...

Sara - ja, det börjar komma tillbaka nu! :)

Annika - ja, det tog ett tag innan jag kom upp, men sen var det inga (stora) problem! :D