torsdag, juni 18, 2009

Nytt objektiv!

Jag har blivit med ett nytt objektiv! Jag, euhum, tappade ju min kamera i stengolvet och hade sönder objektivet. (Note to self; släng inte kameran i stengolv!) Och nu har jag till slut bestämt mig för vilket jag vill ha.

Jag har en Canon EOS 350 och hade standardobjektivet till den, på 18-55. Jag tänkte köpa samma, men med image stabiliser så att man kan få skarpa bilder även i dåligt ljus. Men alla jag pratade med rekommenderade ett objektiv från Tamron, med en zoom från 18 till 200, men utan image stabiliser. Det låg ungefär på samma pris som Canons objektiv.

Jag funderade ett tag, beställde till och med Canons objektiv med image stabiliser, men så ändrade jag och gick på Tamron istället. I och med att jag inte hade image stabiliser på det gamla objektivet så tror jag inte det är något jag kommer att sakna, även fast det såklart skulle underlätta ibland! Men Tamrons zoom slår allt! Helt perfekt att ha ett objektiv med så brett zoomregister, eftersom jag inte är en sån som gillar att hålla på och byta objektiv stup i kvarten (det lämnar jag åt Engelsmannen! :)). Kan verkligen rekommendera det!

(p.s. bilderna nedan är tagna med nya objektivet, så ni kan själv bedömma! :))

Inga kommentarer: