måndag, juni 08, 2009

To be or not to be: krans

Vi var hos floristen förra veckan. Bestämde blommor, och my oh my, det var kul men svårt! Det är riktigt svårt att föreställa sig hur de olika blommorna och färgerna går ihop. Passar orange med blått eller går det kanske bättre med de gula? Är mörklila för mycket att matcha med det ljusrosa? Men samtidigt var det ju kul att fritt få plocka ihop blommorna man vill ha (och som finns tillgängliga!) det är nog enda gången det händer i livet! :)

Jag har inte bestämt mig hur mitt hår ska vara och vad jag ska ha i det. Finns många alternativ: Uppsatt, utsläppt, halvt uppsatt, lockigt, rakt, slöja, krona, tiara, hatt, blommor (fejk eller äkta), fascinator... har jag glömt något? Och sen kom floristen med idéen att man kan ha en tunn blomsterkrans runt huvudet. Jag blev genast intresserad! Det är väldigt romantiskt och lite lantligt med krans, vilket ju vi har som tema för bröllopet, så det skulle ju passa bra. Men samtidigt blir det ju en väldigt boho-känsla med krans. Kanske lite väl mycket? Jag vill ju inte gå runt som värsta hippie-bruden liksom. Det tål att tänkas på...

2 kommentarer:

akira sa...

En krans... ja varför inte. En ny idé du får grubbla vidare på.

Miss Marie sa...

mmm... *funderar*