torsdag, juli 30, 2009

Möbler på vår balkong

Vi har äntligen blivit med utemöbler! Vi har ju två balkonger, men har bara skaffat möbler till ena (hittills!). Vi funderar på att införskaffa ett litet bord till andra balkongen också, som har morgon/förmiddagssol, men jag föredrar definitivt balkongen med eftermiddags/kvällssol, även fast den ligger i linje med en ganska trafikerad väg. Där har vi nu två solbäddar och ett bord och stolar. Engelsmannen försöker få ihop möblerna från IKEA. Jag undrar hur många skilsmässor som uppstått på grund av IKEA? Jag skulle kunna tänka mig en del.... :) Nu är det bara 4 stolar kvar att skruva ihop och det har jag tänkt att göra idag. Min syster påpekade just att det är bra att ingen av våra grannar förstår något när jag svär över möblerna! Och vår gata verkar vara väldigt populär för både brandbilar, poliser och ambulanser. I vanliga fall åker de bara förbi, med sirenerna på högsta volym, men häromdagen stannade de på vår gata; sammanlagt var det 5 brandbilar och 5 polisbilar som på något sätt var involverade i situationen. De var kanske där 5 minuter sen åkte de igen, en efter en. Utan sirener denna gång, falsk alarm!
Och det är inte helt överjävligt när väckarklockan (alla 3) ringer klockan 05.05 på morgonen och man möts av den här synen. Solen som går upp och färgar himlen orange och rosa. Men ni vet vad man säger; a red sky in the morning, a sailors warning. A red sky at night, a sailer's delight!

Här är istället solnedgången, från andra balkongen. Inte helt fel, det heller!

7 kommentarer:

puss sa...

Jag vill komma o hälsa på o se hur mysigt ni har det. det ser jätte mysigt ut på alla bilderna. det där med sirener i tid o otid har jag allt varit med om, men tillslut hör man dem knappast. Sen var det en sak till... skicka hit lite sol ;) puss

Desiree sa...

Ser jättefint ut. Ni verkar ha en väldigt vacker utsikt från eran lägenhet och balkongen vekrar vara stor och fin. Härligt med snygga utemöbler så att ni kan sitta där och njuta. Underbara bilder på himmlen. Hur kommer det sig att väckaklockan ringde så tidigt? Brukar du stiga upp så tidigt.

Millan sa...

ah har ju inte varit har sedan du blev fru sa ville bara saga ett jatte grattis!!! vad fina ni var!! kram

Miss Marie sa...

puss - du är välkommen närsomhelst! :) idag är de mulet så jag tror jag redan har skickat solen till er!

Desiree - det är min kära make som kliver upp så tidigt, jag gör det helst inte! :D

Millan - tack så mycket!

Anonym sa...

Det ser snyggt ut. Längtar att få se det i verkligheten. Kram/ullis

Mia sa...

nu måste jag uppdatera mig - var håller ni hus? Tyskland, Sverige, England?
och har ni gift er än? nyfiken härborta ju! :)

förresten, du kanske inte såg det men absolut - kiehl's, jag rekommenderar på! :) otroligt bra kvalitet för de priserna.

stor kram

Miss Marie sa...

Mia - vi är i München! :) gifta är vi också, du får scrolla ner här i bloggen och kolla på korten från bröllopet! :)