onsdag, augusti 26, 2009

Honeymoon

Jomenvisst, nu ska vi äntligen bege oss ut på bröllopsresa. Eller smekmånad. Eller honeymoon. Kalla det vad ni vill. Kärt barn har många namn. Jag föredrar honeymoon, det låter lite mysigare och mer kärleksfullt. Bröllopsresa låter lite mer kliniskt - resa efter bröllopet. Jahopp. Och smekmånad... det är så uppenbart ju! Hallå, lite finkänsla om jag får be! ;)

Om några veckor kommer vi alltså hyra en bil i München och bila ner till Toscana. På vägen dit åker vi genom sjödistriktet i norra Italien och stannar en natt i Verona. Ack Romeo, ack Romeo. Jag har aldrig varit i Italien men jag är säker på att jag kommer att älska det. Och vårt hotell är lite och mysigt och ligger i ett litet samhälle i Chianti-regionen. Jag har en känsla av att det kommer bli en del vin under vår honeymoon. Och ni ser den turkosa rektangeln längst ner till höger i den röda markeringen? Där har jag tänkt att ta mina morgondopp. Jojo.

Har jag förresten nämnt att Italien är ett väldigt bra land med många desigeroutlets? Och många finns just i norra Italien. Quelle sammanträffande!

6 kommentarer:

kalaslotta sa...

Åh Italien..I love!

Saknar inte mycket efter vår flytt till USA men Stockholms Skärgård och Italien är ständigt saknade i mitt hjärta.

Outlets ja, utanför Florens finns det gott om dem men jag blev besviken på både Gucci o Prada..massa mysko kläder och inget man "kände igen" men jag hoppas att du har bättre tur.

Njut njut njut och är har ni möjlighet...ta en tur upp till Lago di Como och ta in på något fint hotell...love love love ropar bergsslutningarna..kan inte bli mer romantiskt..

Have fun!

Ninnie sa...

å, så härligt det låter att resa till Toscana o Italien! Önskar er en härlig, mysig honey-moon! Var ska ni bo?

Anonym sa...

Är Mike informerad om alla outlets? ;)

Låter som ett helt fantastiskt ställe. Ni kommer att ha det så bra där, och det är ni väl värda!

/Pernilla

Miss Marie sa...

Lotta - ja, jag hoppas också att jag ska älska Italien! :)Vi funderade på att honeymoona vid någon av sjöarna, men så blev det Toscana istället. Men Verona ligger bredvid Lago di Garda så vi kommer åka runt o se lite där iallafall! Jag har inga förväntningar på outleten, men jag hoppas jag hittar något fynd! :)

Ninnie - Vi kommer på i byn Radda på hotell Relais Vignale. Har hört bra saker om det så hoppas det lever upp till det! :)

Pernilla - ähum... jag har väl kanske inte helt berättat det för Mike... jag tänkte snarare råka programmera in adresserna i GPSen och så, vips, där är visst en outlet! :D

Annika sa...

Här har du en till som gillar ordet Honeymoon!
Verkligen!
Er Honeymoon kommer att bli väldigt, väldigt mysig!! DET är då säkert!
Vin, vackra platser, maken och varma vindar!!
Åsså lite shopping då'rå ;-)
Aahhhh!!!

Miss Marie sa...

Annika - Jag hoppas verkligen den blir mysig! :) Den har iallafall alla ingredienser att bli bra, så vi hoppas den blir det! :)