tisdag, september 01, 2009

Minus 25

Hade jag hår som Olivia Palermo vore jag glad. Men det har jag inte. Sure, jag fattar att hon inte vaknar och ser ut sådär perfekt i håret, och sure, jag fattar att om jag la ner en halvtimme på mitt hår varje morgon så skulle mitt hår vara bra mycket snyggare, men jag är ju ingen fanatisk stylare till vardags. Till fest, bring it on! Då är det lockar och tuppering och you name it, men till vardags kör jag mer avslappnat. Och eftersom jag inte har Olivia Palermos hår och heller inte en privat frisör, så klipptes cirka 25 centimeter av mitt hår idag. Det känns, bokstavligen, som en tyngd fallit från mina axlar (eller huvud).

Don't get me wrong, jag älskar långt hår, men framförallt älskar jag förändring! Jag förstår mig inte på de människor som är livrädda för förändring och har samma frisyr år ut och år in... jag menar, yada yada yada! I've got news for you: hår växer! Visst, jag kommer inte ha långt hår förrän om två år, om jag inte klipper mig alls, men mitt hår är bra mycket fräschare nu! Kan ni fatta att mitt längsta hår var över 6 år gammalt? När man tänker på det så är det ganska äckligt.

Nu funderar jag på Olivia Palermos hårfärg (jag kan inte få hennes hårkvalité men jag kanske kan få färgen!). En snygg, höstig blandning av blont och brunt. Riktigt snyggt! Och visst är det skönt med förändring ibland? Nytt efternamn, nytt land och ny frisyr! Bring on hösten!

3 kommentarer:

Annika sa...

25 cm!! DET är ju jättemkt!!
Kan du inte visa före och efter bild?
Jag klippte också av en hel del nyligen, men inte som du.
Ja, jag förstår att det känns som en tyngd försvunnit, och visst är det märkligt att tvätta håret när man klippt av så mkt...
Olivias hår är hur fint som helst...Min svägerska har ungefär ett sånt hår, och jag är sååååå avis...

Miss Marie sa...

Annika - ja, det är en del! Det känns konstigt att både tvätta håret och att borsta det, det tar bara slut liksom! :) Lyllos din svägerska..!

Sara sa...

VI vill ha BILDER! Jag är också sugen på att göra något radikalt, mitt hår känns urtrist!