måndag, oktober 12, 2009

The X

Jag har ingen koll på IDOL hemma, och faktum är att jag tycker det formatet är ganska så tråkigt! Roligare med X-factor i England, där domarna är "ansvariga" för några akter var. Simon har de "äldre" Louis grupperna, Dannii tjejerna och Cheryl killarna. Jag gillar att det är lite mer annorlunda och att de får forma sig en identitet, något jag inte tycker de får på svenska IDOL. Och så gillar jag de engelska domarna bättre, med Simon i spetsen!
Jag var inte hemma i helgen och såg programmen (de är både fredagar och lördagar) men kollade lite online. Den här tjejgruppen, Kandy Rain (ja, de stavar med K) var de som åkte ut, och tack för det! Tjejerna i gruppen har bakgrunder som strippare/porrskådis men vill komma bort från det. Genom att uppträda i lackkläder... Ja, jag tror bara en strippare kan se logiken i det!
Det finns ingen ny Leona Lewis ännu, men Miss Frank är riktigt bra!

Inga kommentarer: