söndag, november 22, 2009

Adventsljus

Nästa helg är det första advent! Så mysigt! Jag älskar december, med adventsljus, julbelysning, adentskalender och allt annat.

Ni vet såna här vanliga adventsljus, där ljuset har 1-24 på sig och man bränner en bit av ljuset varje dag? Smart idé såklart, men jag brukar alltid bränna för mycket och sen får man vänta några dagar med att bränna för att inte komma ner till 24 redan vid lucia, och sen glömmer man bort det så man får bränna ljuset som besatt för att få ner det... Kanske bara är jag som inte klarar av såna ljus? :)

Därför gillar jag de här ljusen från Syster Lycklig, där man får ett ljus per dag! Fint! Jag som tänder ljus så fort solen går ner och har de tända tills det är sängdags, gillar verkligen den här idéen!

4 kommentarer:

akira sa...

Coolt!!Så får vi elda nästa år. I år har jag fått ett rött blockljus av min mor med siffror på. Som står redo att tändas nästa helg!

Miss Marie sa...

Akira - ja, jag skippar nog advetsljus helt i år, är bara 10 dagar i december! :) får komma o elda hos dig istället!

Desiree sa...

Smart. Det är inte klokt att det redan är första advent nästa helg. Har lite svårt att fatta det. Själv skulle jag nog behöva en november måndad till känns det som för att hinna ikapp lite mer.

Miss Marie sa...

Desiree - visst har det gått fort! läskigt fort!