tisdag, november 10, 2009

Dammsugaren

Engelsmannen går runt och leker med sin nya leksak nu. Nej, inte macroobjektivet till kameran, utan nya dammsugaren!

Det är något konstigt med Engelsmannens familj (ja, förutom det uppenbara att de är engelska) för de kan bli exalterade för de mest konstiga saker. Som en dammsugare till exempel.


Nu är det ju inte vilken dammsugare som helst, det är en Dyson DC24. Exciting, right? Nej, precis. Jag har också svårt att uppbåda entusiasm för en dammsugare. Den suger upp damm, hur intressant kan det vara? Men den får ju upp mikroskopiskt damm! Den har en boll som gör det lättare att ta kurvorna! Och kolla vad mycket damm det är i den nu! Och den behöver inga dammsugarpåsar!

Engelsmannen och hans mamma, och till viss del även hans pappa (även fast han aldrig i sitt liv tagit i dammsugaren) kan diskutera Dyson i all oändlighet. Jag kanske är alldeles för svensk för att förstå intresset av dammsugare, eller för den delen allt damm?

7 kommentarer:

Annika sa...

haha...
dysons är väl typ dammsugarnas rolls royce!
skitdyra.
men hag undrar också hur bra de är egentligen. fast, jag har en känsla av att de är just så bra som det sägs :-)
Men ja, att bli superduper excited skulle jag nog inte heller bli...
:-)

Anonym sa...

Haha!
Tycker du ska vara glad att Engelsmannen tycker det är exciting. Betyder ju att han kommer att älska att städa =) Då slipper ju du! =)
/Pernilla

Dammsugarpåsar sa...

Dammsugarpåsar kan du i allafall enkelt hitta på www.mrdustbag.se

Desiree sa...

Du får utnyttja faktorn att han är så exalterad över denna dammsugare. Kanske kan han gå runt och dammsuga i eran lägenhet så att det inte finns ett endaste litet dammkorn kvar :-)

Millan sa...

Hahahahah ja engelsmannen alskar verkligen sina dysons. Min kompis bor for ovrigt pa Mr Dysons agor har i Bristol (men hon har ingen dyson damsugare for det! ;-)). Dyson verkar valdigt bra om man har heltackningsmattor men de verkar inte lika bra pa vanligt golv. Vi kopte precis ocksa en ny damsugare men det blev en Miele eftersom vi inte har nagora heltackningsmttor (eller knappast mattor alls). Och jag maste erkanna att jag ocksa var lite exalterad over den nya damsugaren ;-).

akira sa...

Helt underbart. Då kanske han kan försöka fixa så att min andra hälft oxå blir intresserad av dammsugaren. Fast vi har ju ingen dyson. Så då kanske det inte är lika kul att diskutera.

Miss Marie sa...

Annika - den verkar väldigt bra! vi hade en dyson förut också, men den är gammal o otymplig så denna verkade lite bättre!

Pernilla - hos oss är det han som dammsuger! :)

-och dammsugarpåsar behöver jag ju som sagt inte, puckoreklam.

Desiree - oh ja, lägenheten är spotlessly clean nu! :)

Millan - ja, jag tror dyson är mest för heltcäkningsmattor, är väl därför alla engelsmän älskar dom! jag tycker den funkar väldigt bra på vanlig golv också! men har inte riktigt jämfört dysons med vanlig dammsugare så kan inte säga exakt! :D

akira - men alla dammsugare säger väl brum brum? det borde väl vara intressant nog!? :D