måndag, november 02, 2009

Förstoring

Nu håller vi äntligen på med det sista med bröllopet; att beställa framkallning och förstoring av bröllopsbilder till diverse människor. Phew. That's it!

Det har varit svårt att välja vilka bilder som skall framkallas, svårt för oss men också svårt för våra släktingar att välja vilken bild de vill ha av oss!

Jag tror Engelsmannens mamma har varit värst (!). Hon satt och funderade fram och tillbaka, hummade och mummade. Vi sa att vi skulle ha en förstoring av den här bilden (bland andra) och då sa Engelsmannens mamma;

-But Marie is taller than you there!

Det kanske kommer som en chock, men det är inte bara på den här bilden jag är längre än Engelsmannen, utan i vanliga livet också! Men ni vet, i den traditionella (engelska) synen så ska ju mannen vara längre än kvinnan. Det vet ni väl? För annars är ju mannen mindre manlig... eller vad var det nu igen?

Varken Engelsmannen eller jag har några problem med vår längdskillnad, så därför blir vi alltid lite förvånade när folk kommenterar! Är det verkligen något folk bryr sig om i dagens samhälle? Tydligen.

Ah, whatever. Nu är beställningen ivägskickad iallafall, yihhaaa!

9 kommentarer:

akira sa...

Nej men... kom svärmor på det nu?! Haha ja ni är lika vackra på alla korten!!!! jag ser fram emot min beställning på ett kort av er!

Marie & Mike sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Miss Marie sa...

Akira - jag vet, det var liksom lite... supplaysss! :D:D:D

Millan sa...

Jatte fint foto! Forstar att det inte kan vara latt att ge igenom alla foton o bestamma sig for vad som ska framkallas o i vilka storlekar!!
Lustigt det dar med langden i alla fall... det ar val helt enkelt sa att det ar vanligare att mannen ar langre och folk kan inte riktigt lata bli att kommentera nar det ar tvartom! Men lite komiskt av svarmor att kommentera om det.. precis som om hon aldrig insett det forrut!

Desiree sa...

Det är helt klart mycket med bröllop både innan och efter. Jag förstår mycket väl att det inte är lätt att välja ut kort till alla och dessutom tycker ju alla lite olika och har just sina favoriter. Ibland får man ta komandot och plocka fram den man själv väljer ut. Jag tycker dettta är ett fint foto på dig och engleskmannen.

Annika sa...

Jadu, Charles fick ju stå på en pall då han och Diana fotograferades...HOn var ju längre än han...
Kan tro att det är svårt att välja bilder. Inte lätt alls!!
Men vad gäller längs och ålder och allt sånt: VEM BRYR SIG!!???

Miss Marie sa...

Millan - svärmor har kommenterat förut... men jag trodde hon hade kommit över det! Oh well, kanske bara jag som inte tycker det är så konstigt med längdskillnad?!

Miss Marie sa...

Desiree - Nu har iallafall alla valt sina favoriter, inklusive svärmor! Skönt att få det gjort!

Annika - haha, det visste jag inte om Charles o Diana! :D lite roligt faktiskt. Kanske önskade svärmor en pall åt sin son här också?!? :O)

Tiger sa...

Förlåt Marie. Men vilket pucko hon är ibland!!! Jag skulle nog explodera! Vänta tills den dag du har gravidhumör och får sådana där kommentarer... ;)