onsdag, november 04, 2009

Handväskstokig

På tal om väskor så måste ni bara få se den här bilden, som Engelsmannen tog på Sofia när hon och hennes familj var här i München och hälsade på. Visst skulle det kunna vara en modellbild från en modetididning? Riktigt snygg. På ryggen har hon sin egen kånken, och i högra handen har hon väskan som hennes mamma fick av oss i födelsedagspresent. Resten av väskorna är mina, och de verkar vara riktigt roliga leksaker! Tur att det finns fler än ett syfte med dom... ;)

Och undrar ni kanske över kuddarna i bakgrunden? Det är våra soffkuddar som också hade dubbla syften. De lades ut längs med väggen och sen gick Sofia balansgång på dom. Ja, märks det att vi inte har många "riktiga" leksaker här i lägenheten? :) Men då är det tur att man har fantasi!

Vi har också kommit på att Sofia är den bästa svenskläraren för Engelsmannen. Hon pratar svenska med honom, fort och mycket, och så tar hon honom i hand och visar vad hon sagt. Precis som man ska göra. Inte som jag som switchar till engelska så fort jag säger något han inte fattar. Jag vet, jag är en dålig lärare. En tjej på 2 1/2 år är bättre än jag. Aouch! :)

9 kommentarer:

Desiree sa...

Vilken underbar bild! Håller med om att det här verkligen skulle kunna vara en bild i någon modetidning för väskor. Helt underbar! Sofia är så söt och här är hon verkligen mycket upptage av alla väskorna. Barn har så mycket fantasi. Det gör nog inte så mycket att ni inte har riktiga leksaker hemma för barn för ibland tror jag att de tycker att det är roligare att leka med annat som just soffkuddar. Det är helt klart mycket man kan lära sig av barn som det där du tar upp att lära ut språk. Hon gör ju helt rätt och det är ju egentligen självklart att man ska göra så fast som stressad vuxen har man glömt på något sätt. Det är ju toppen att hon får vara svensklärare åt engelskmannen. Underbar bild som sagt.

Annika sa...

Ja, vilken härlig bild!
Visst skulle det kunnat vara en reklambild!
Så cool!
KUL att den lilla Sofia är en sådan god lärare, och engelsmannen lär sig säkert ett or, eller två :-). Försöker du lära honom svenska?
Sofia verkar hitta bra leksaker hos er. Väskor, kuddar! När jag var liten ville jag alltid leka med värdinnans skor. Alltid!!! Och sen ville jag se hennes smycken. Alltid!!!
Fniss!
det kanske kan vara ngt för Sofia också!?

Miss Marie sa...

Desiree - Ja, Sofia har verkligen fantasi! Påminner om oss syskon när vi var barn, då var det kottar o stenar som var bästa leksaken! :) Och Sofia o Engelsmannen kommer verkligen bra överens, så kul att se! :)

Annika - det påminner mig, jag har en ursöt bild på Sofia när hon har på sig alla (nästan alla iallafall!) mina halsband. Hon ser så stolt ut! :D Sofia pratar o pratar, upprepar o frågar så han lär sig en hel del! Försöker lära honom lite svenska, men det är svårt när han är i Tyskland o försöker lära sig tyska också! Det blir mycket roliga blandningar här hemma ibland... :D

Sara sa...

UNderbar bild! Véra är redan tokig i väskor, skor och halsband... Undrar vem hon har det ifrån? ;)

Miss Marie sa...

Sara - ja, det måste väl vara från sin pappa?! ;)

Anonym sa...

Vilken härlig bild, så var hon ju hos Marie också, det var ju det bästa av Mûnchenresan har jag hört/ullis

Miss Marie sa...

Ullis - men det är klart det var! :D

akira sa...

Haha har väskintresset smittat av sig på lillan. Då är väl du stolt moster marie???

Miss Marie sa...

Akira - men självfallet! :D