måndag, november 23, 2009

It's Love Actually-time!

Såhär en sisådär 5 veckor innan jul så är det that time of year again. It's Love Actually-time!Finns det någon bättre film för att väcka julkänslan till liv? Känslan av kärlek och gemenskap. Underbart. Jag har en kompis som alltid ville låna den här filmen av mig runt den här tidpunkten på året. Nu bor vi båda i olika länder utanför Sverige, så jag hoppas verkligen hon har köpt den och inte går miste om den ultimata julkänslan.

Jag älskar idéen med många historier ihopblandade, och en del får lyckligt slut medan andra inte får det och vissa vet man helt enkelt inte. Jag skulle älska en Love Actually 2, men kanske det bästa med filmen ändå är att man själv får fundera ut vad som händer efter filmen är slut!


Och Love Actually har den bästa öppningsscenen of all time. Sådetså.

8 kommentarer:

Desiree sa...

Du har helt rätt! Den filmen är så himla härlig. Jag tror att jag måste se om den snart igen.

Miss Marie sa...

Desiree - det tycker jag att du ska! den är så härlig vid juletider! :)

anna of sweden sa...

Jahapp. Nu måste nog jag leta fram min också! ;)

Miss Marie sa...

Anna - klart du måste! :)

Anonym sa...

Kan man få låna den när du kommer?:)/ullis

Miss Marie sa...

såklart!

Annika sa...

LOVE that movie!! LOVE, LOVE!!
Den är helt underbar!
Måste nog kolla in den i helgen...

Miss Marie sa...

Annika - gör så, garanterat julkänsla! :D