tisdag, november 24, 2009

Jul i München

Nu kommer julen till München! På fredag börjar alla julmarknader runt om staden och redan nu har det börjat förberedas. En stor julgran står nu vid Neues Rathaus på Marienplatz mitt i smeten och alla olika stånd har börjat ställas upp för julmarknaden. Vid Marienplatz ligger ett stort varuhus, Kaufhaus, och de har varje år en väldigt uppmärksammad julskyltning. I år är det en mängd gosedjur som sitter still eller rör sig bakom glaset. Alla barnen älskar det (stora som små)!

Skulle jag rekommendera en tid att åka till München så skulle det absolut bli runt den här tiden, för julkänslan finns överallt, även innan julmarknaderna öppnar. Det är riktigt mysigt! Vi hoppas att vi ska hinna ta en tur på någon julmarknad innan vi åker till Sverige på lördag! :)

6 kommentarer:

Desiree sa...

Oj vad mycket björnar och folk. Kör de med björnar istället för tomtar i Tyskland? Det ser jättemysigt ut och nog är det julstämning över dina bilder. Låter så nice med julmarknader sådna gillar jag.

Annika sa...

Det ser supermysigt ut!!
Jag kan tro att de går ALL OUT!!
Härligt med all julstämning! Detta är verkligen en mysig tid på året!

anna of sweden sa...

Tyska julmarknader är något visst. Vi brukade alltid åka till Hamburg "förr i tiden". Innan barnen och innan utlandsflytten. Så mysigt!

Miss Marie sa...

Desiree - nej då, de kör med björnar OCH tomtar, eller björnar som tomtar! Här kan man inte få för mycket av julen! :)

Annika - jag håller med, en helmysig tid! :)

Anna - ja, det blir första året av tyska julmarknader för min del, så ska bli spännande att se! :)

akira sa...

Julmarknader är sååå mysiga. Ja nästan alla marknader är väl mysiga?!

Miss Marie sa...

Akira - håller med, alla marknader är mysiga! :)