måndag, november 02, 2009

Jul med Ernst

Jul med Ernst. Hur mysigt låter inte det? Jag skulle gärna vilja fira jul - och framförallt pyssla innan jul - med Ernst. Tänk, vi skulle kunna gå i skogen och plocka kottar, granris, spekulera och filosofera. Sen skulle vi sitta framför brasan med varm choklad och trä kottar på tråd, eller nåt annat pyssel som Ernst hittat på. Tänk vad mysigt.

Och tänk, att om jag hade spelat mina kort rätt hade jag kunnat vara Ernsts svärdotter. Jajamän, han son gick nämligen i samma gymnasieskola som jag och vi hade våra skåp bredvid varandra... Ack ja. ;) Men jag antar att det duger med att vara Fru Engelsman!

2 kommentarer:

Desiree sa...

Jag har inte riktigt annamat Ernst konceptet fullt ännu känner jag. Många älskar honom och ser honom som värsta mysfarbrorn men jag kan nog tänka mig jul utan Ernst faktiskt. Jag tror du är lyckligare med engelskmannen.

Miss Marie sa...

Desiree - I löv Ernst! Men jag vet att inte alla gör det, han är ju lite speciell! Jo, ja trivs nog bättre med Engelsmannen, men han är inte lika benägen för pyssel som Ernst... :D