söndag, december 13, 2009

O-julpyntat


Så här ser det ut hemma hos oss för tillfället. Otroligt o-juligt. Men varken Engelsmannen eller jag har varit ett dugg sugna på att julpynta eller ta in en gran. Fast det finns förstås minigranar här i Tyskland som är huuuur sööööta som heeeelst! Men, vi är hemma 10 dagar i december och kommer inte tillbaks till Tyskland förrän i januari. Så det känns liksom inte som någon idé. Vi tar fram pyntet och måste sen ta bort den så fort vi kommer hem, minigranen kommer vara stendöd (som resten av våra växter) när vi kommer hem... så det känns helt bortkastat. Istället får vi njuta av allt julpynt i England och Sverige!

7 kommentarer:

Annika sa...

Tycker ni har det övermåttan mysigt, marie!
snyggt!
Fattar att ni inte vill pynta! jag har också varit sparsam med det iår eftersom vi ska hem.
Ingen gran etc...
Visa gärna fler bilder från ert hem!!

Miss Marie sa...

Annika - ja, jag gillar verkligen vår lägenhet här! En gran skulle jag väääldigt gärna ha, men det funkar liksom inte... Får njuta av den hemmavid istället!

Fler bilder kommer... När vi städat! :D

Desiree sa...

Vad kul att få kika in hos dig och se hur ni har det. Jag gillar verkligen eran lägenhet. Det här rummet känns väldigt stort och luftigt härligt. Jag förstår dock att ni väljer att inte julpynta. Håller helt med dig om att det inte är så mycket idé. Vi har resonerat liknande och bara satt upp minimalt med julpynt. Man får njuta dessto mer då man är hemma.

Miss Marie sa...

Desiree - ja, det här rummet är stort, de andra är lite mindre! Precis, vi får njuta hemma hos föräldrarna! :)

Anonym sa...

Vad fint ni har det. Helt i min stil.
Har inte heller pyntat direkt...det är fortfarande alldeles för rörigt här. Finns ingen plats att ställa varken gran eller tomtar. Johan vill dock knö in en gran ändå...få se hur det blir med det =)

Pernilla

Miss Marie sa...

Pernilla - jag hejar på Johan här också, klart ni ska ha gran om ni kan! :)

Ninnie sa...

å, så fint och mysigt ni har det! Jag gillar verkligen den härliga färgglada mattan, den lyser upp hela rummet!