fredag, december 11, 2009

Vacker

Kronprinsessan Victoria var, som jag sa förut, min favorit på gårdagens Nobelfest. Så otroligt snygg. Nej, snygg är fel ord, Vickan var VACKER! Drottninglik, ståtlig, glittrande... Jag är ju liiite svag för den där modellen på klänningar, fallet i klänningen påminner inte så lite om min brudklänning. Det är kanske därför jag tycker den är så otroligt snygg! Och hade vi inte haft ett romantiskt, lantligt bröllop, så skulle jag ha kunnat tänka mig att ha lite fler detaljer på klänningen. På mönstret vi hade så var det lite mer rysh-pysh vid urringningen, men det kändes inte helt rätt med det!

Och så är ju Vickan överassocierad till... ja, jag vet inte vad. Men det är ju en kunglig tradition med tiara OCH maffiga örhängen OCH maffigt halsband OCH broscher (inte bara en, utan TRE!). De kungliga har inte hört Coco Chanels ordspråk att man ska titta sig själv i spegeln innan man går ut och ta bort en accessoar! Men det är väl det som är lite kul också antar jag. Och de där örhängena och halsbandet skulle jag icke tacka nej till, ametister är så vackra...

Fler bilder hittar ni hos Svensk Damtidning.

4 kommentarer:

Sara sa...

Strålande! Sååå fin!

Annika sa...

Tack! det var den första bilden jag sett från festen. Måste nog kolla lite tidningar! Överassocierad ja, men det ska väl vara så! Ja, hon är faktiskt vacker på bilderna, Vickan!

Desiree sa...

Åh jättekul att få se vad Vickan hade på sig. Det är ju en av huvudpunkterna med nobelfirandet att just få kolla in vad de kungliga har på sig. Detta håller jag med om var en snygg klänning. Purpur passar ju utmärkt som kunglig färg också. Hon är ståtlig precis som du säger.

Miss Marie sa...

Sara - det var ett ord jag inte använde, men det stämmer! :)

Annika - det finns fler bilder, tro mig! :) Och ja, överassocieringen hör väl till!

Desiree - Absolut, det bästa med nobelfesten är klänningarna! Jag såg att Alexandra Pascalidou hade en otroligt snygg klänning på sig också, men den når inte riktigt upp till de kungligas stil!